Home | Wiadomości | Turnieje | Gra na (5-kę) Pionka

Gra na (5-kę) Pionka
Ten tekst przeczytasz w 3 minut

Pionek (Gliwickie Spotkania z Grami Planszowymi) oraz Games Fanatic

ogłaszają konkurs-zabawę:

Gra na (5-kę) Pionka

Konkurs polega na przygotowaniu projektu gry planszowej na zadany temat, która to gra będzie zaprezentowana na spotkaniu Pionkowym w Gliwicach.

A oto szczegóły:

„Gra na (5-kę) Pionka”

Temat edycji wiosna 2009

”Piraci XXI”

Temat gry musi być powiązany z głośnymi ostatnio wydarzeniami piractwa morskiego u wybrzeży Somalii.

Dodatkowe wymagania

Centralnym elementem gry musi być plansza (jednoelementowa lub modułowa).

Czas trwania gry nie może przekraczać około 60 minut (oczywiście jest to trudne do sprecyzowania, ale chodzi o to, aby gra była zwięzła i przyjemna do zagrania w czasie spotkania Pionkowego).

Zarówno rodzaj gry (np. ekonomiczna, strategiczna, logiczna itp.) jak i zastosowana mechanika gry może być dowolna i zależy od pomysłu autora.

Termin konkursu

Termin zgłaszania propozycji gier upływa dnia 12 lutego 2009.

Propozycje gier należy przesyłać na adres e-mail.

(wszelkie pytania można także kierować na ten adres, lub zgłaszać w ramach serwisu Games Fanatic)

Zasady organizacyjne

Każdy, bez wyjątku może wziąć udział w konkursie. Aby zgłosić swój projekt należy przygotować jedynie opis proponowanej przez siebie gry, który to opis pozwoli oceniającym na wyobrażenie sobie charakteru rozgrywki, elementów gry i jej mechaniki oraz atmosfery w czasie gry. Opis ten musi być zwięzły i zawierać się maksymalnie w 1200 słowach tekstu, do którego mogą zostać dołączone niewielkie rysunki lub obrazki pomagające w wyobrażeniu sobie gry.

Opis gry należy przesłać na podany adres e-mail w dowolnej formie (ale rozsądnej, czyli np. dokument Word, plik pdf, html lub po prostu tekst z ewentualnymi załączonymi obrazkami jpg, tiff, png, itp). Jedna osoba może zgłosić tylko jedną propozycję gry.

Wszystkie otrzymane propozycje zostaną opublikowane anonimowo, bez ujawniania twórcy gry, na łamach serwisu Games Fanatic. Przez dwa kolejne tygodnie każdy będzie mógł wziąć udział w głosowaniu, czyli w wyborze gry, którą ”najchętniej zagra, jeśli tylko będzie na spotkaniu Pionkowym”. Oczywiście głosować można i należy także, jeśli nie wybieramy się na Pionka.

Po dwóch tygodniach, czyli w tej edycji w dniu 27 lutego 2009 ogłoszone zostaną wyniki. Przedstawieni zostaną wszyscy autorzy gier i ogłoszone zostaną dwie najwyżej ocenione propozycje. Prototypy tych dwóch najlepszych gier przygotowane zostaną do zaprezentowania na spotkaniu Pionkowym (14-15 marca) gdzie każdy będzie mógł w nie zagrać. Prototypy mogą wykonać sami autorzy gier i przyjechać z nimi do Gliwic lub dostarczyć je w inny sposób, jeśli jednak nie wykonają własnych prototypów, to ja, jako organizator tego konkursu, wykonam je prostym, domowym sposobem.

Podczas Pionka wyłoniona zostanie najlepsza gra, w sposób, który jest na razie tajemnicą.

Autor tej najlepszej gry może liczyć na nagrodę ufundowaną przez organizatorów Pionka (informacja ta została już potwierdzona), a dodatkowo w pierwszej edycji konkursu otrzyma także skromną nagrodę od organizatora (czyli ode mnie), a będzie to jedna z wydanych gier Folko, którego porady ”nie tylko dla orłów” stały się inspiracją tego konkursu. Oczywiście zwycięzca zyska przede wszystkim ogromną satysfakcję i sławę na Pionku.

Prosimy, aby proponowany przez nas konkurs traktować jako zabawę zgodną z duchem i atmosferą panującą na wszystkich spotkaniach Pionkowych.

31 komentarzy

  1. Avatar

    Co za beznadziejnie durny temat.

    Naprawdę nie chcę siać defetyzmu ale jak można prosić o tworzenie rodzinnej gry planszowej o totalnej biedzie i wynikającej z niej zbrodni i śmierci?

    To może dam pomysł na kolejną edycję: pedofilia w Polsce

  2. Pancho

    Przesadzasz. Patrz ile to gier rodzinnych powstało gdzie występuje złodziej albo pirat i jakoś wielkich pretensji nie ma.

  3. Avatar

    Scarneck proszę, czytaj uważnie. Gdzie w tekście jest mowa o tym, że rusza konkurs na grę rodzinną?
    Zresztą mechanika jest dowolna. Gracze mogą starać się zwalczyć konflikt, pomagając somalijskim rybakom. Wiem, że to naciągane, ale zwyciężyć nie musi gra w której punktacja będzie wyglądała- głowa Somalijczyka- 5 pkt, głowa pirata-10.
    A zupełnie nie rozumiem skąd na forach nagły wybuch poprawności tej czy innej dotyczącej gier planszowych (Np. sprawa „Czerwonego listopada”). Nikt nie czepia się (i słusznie) gier takich jak CoH, gdzie w słusznej bądź nie sprawie wysyłamy na rzeź dziesiątki ludzi.
    Według mnie pomysł świetny i zasługujący na pochwałę, a temat ciekawy.

  4. Avatar

    Chyba nikt nie powiedziała, że to ma być gra rodzinna;>
    Bez względu na temat – sam konkurs światna sprawa. Cieszy mnie, że w końcu się ktoś za to zabrał – bo jak dotąd każdy tylko peplał (ja też…)

  5. Avatar

    Że nie pisze wprost, że ma być rodzinna?
    No może ja nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności nie brałem udziału w żadnym Pionku to jednak kiedy czytam o zabawie „zgodnej z duchem i atmosferą panującą na wszystkich spotkaniach Pionkowych” to mam w głowie grę rodzinną.

    Oczywiście masz rację Pancho, że piraci i złodzieje występują w grach ale to są tematy, które mają szerokie podstawy w kulturze masowej. W tym przypadku tak nie jest.

    Poprawność polityczna? Zwał jak zwał. Ale kto z czystym sercem mi powie, że jest w porządku robić gry planszowe „zgodne z atmosferą panującą na Pionku” opowiadające o pedofilii w Polsce, obozie koncentracyjnym w Oświęcimiu czy przerzutach nowotworowych? Pewne tematy po prostu „nie grają”.

    Rozumiem, że taki Faidutti może pozwolić sobie na ekscentryzm ale po co robić dymy wokół Pionka?

    Gry wojenne jak CoH są zupełnie inną kwestią. I nie będę tutaj na ich temat się rozpisywał.

    Ponieważ faktycznie podobna dyskusja przetoczyła się już kiedyś po forum w wątku Czerwonego Października to nie chcę jej kopiować w związku z tym to całość opinii jaką miałem do przekazania w tym temacie. Po prostu durny temat i tyle.

  6. Avatar

    PS. A sam pomysł oczywiście świetny i życzę, żeby następnym razem ktoś rozsądniej dobrał temat.

  7. Avatar

    Chciałem zwrócić uwagę na wątek edukacyjny: myślę, że jest sporo osób, które o piractwie u wybrzeży Somalii wiedzą tyle co pies Paris Hilton. Biorąc udział w konkursie ludzie ci będą musieli najpierw poszerzyć wiedzę i dowiedzieć się, o co tam się dzieje.

  8. Avatar

    „”Piraci XXI” Temat gry musi być powiązany z głośnymi ostatnio wydarzeniami piractwa morskiego u wybrzeży Somalii.

    Mam takie pytanie, co jest głównym tematem: Piraci XXI wieku, czy konkretnie Piraci somaliscy? I co wchodzi w krąg powiązań:
    – gra o ropie naftowej wchodzi? bo uprowadzono tankowiec
    – czy chińskie piractwo się liczy czy nie?
    – czy piractwo komputerowe wchodzi w grę?

  9. Avatar

    A tam poprawność polityczna. Nie wiem, czy więcej było zabawy przy wysyłaniu brązowych walców na plantacje kukurydzy, czy też tłuczeniu zielonych klocuszków, kiedy się burzyli za grabienie ich z resztek ryżu.

  10. Avatar

    Konkurs rzeczywiście fajny. Ciekawe, co ludziska wymyślą. Ale temat…

  11. Avatar

    To przecież nie musi być gra rodzinna. Może być gra wojenna. Na Pionku gra się w Neuroshimę Hex i nikt się nie czepia, że to nie jest gra rodzinna. Ostatnio Hiszpanie zrobili grę 2 de Mayo, wojenną na pół godziny. Temat bardzo fajny a idea konkursu super.

  12. Avatar

    Temat somalijski jest dobry i ciekawy na początek. Może krytycy zaproponują coś, żeby można było porównać i podyskutować.

  13. Avatar

    Czy temat dobry, to się okaże. Po ilości i jakości pomysłów.

  14. Avatar

    Chciałbym wnieść o zakaz dołączania obrazków.
    Mogą wprowadzić pewien zamęt bo ktoś da jeden obrazek a ktoś da 20, ktoś coś naskrobie w paincie a ktoś odstrzeli grafikę. Tylko tekst do 1200 słów, proste i nie naciągalne.

    Oczywiście zdaję sobie sprawę z zalet grafiki, ale wtedy nie będzie to faktycznie konkurs dla każdego.

  15. Avatar

    Można wymyśleć tyle różnych tematów na grę, dlaczego to musi być coś tak pokracznego? Dla mnie taki temat, niemal z góry przekreśla każdą grę.

    Albo gra będzie poważnie go traktować, a wtedy ciężar tego świeżego i dramatycznego tematu natychmiast mnie odepchenie. Albo będzie żartobliwa, a wtedy będzie to cokolwiek niesmaczne.

    Proponowałbym złagodzenie tematu poprzez usunięcie wymagania o nawiązaniach do somalijskich piratów. Temat „Piraci XXI wieku” sam w sobie jest jak najbardziej ciekawy, otwiera pole do kreatywności twórców i na tyle abstrakcyjny, że nie będzie wywowywał kontrowersji.

  16. Avatar

    Dorzucam swój głos za usunięciem z tematu dopisku „somalijscy”. Niech zostanie temat Piraci XXIw. i będzie o wiele ciekawiej.

    Wątek edukacyjny w grze projektowanej przez 2 tygodnie to już w ogóle fikcja. Jak ktoś coś przeczyta na ten temat to stare artykuły Onet`u. Zresztą nikt nie bawi się grami planszowymi, by się edukować. Zaczyna mi to zalatywać jakimś konkursem o Warszawie – czyli może być byle jaka mechanika, może być byle jaka gra tylko gdzieś fakty poupychane.

    Ciężki, wąski i mało zabawowy temat.
    Proponuję zostawić tylko „Piraci XXIw.”.

  17. Avatar

    A ja proponuje zmianę tematu na „Polska gospodarka w okresie międzywojennym”…

    Ludzie proszę Was, temat powstał, konkurs został ogłoszony, a Wy chcecie wszystko pod zmienić w imię wyższych racji?

    Konflikt w Somalii jest aktualny i o nim głośno, a nuż ktoś będzie chciał wydać Waszą grę? Dano nam możliwość zrobienia czegoś ciekawego, a my Polacy oczywiście musimy marudzić…

    Nikt Was nie zmusza do wysyłania projektu gry, która będzie raziła Wasze uczucia.Temat się nie podoba? To zbojkotujcie konkurs nie wysyłając Waszych prac ;)

  18. Avatar

    @Cirrus
    Po to są komentarze, żeby komentować.
    Podejście „podoba się-OK”, „nie podoba się-WON!” nie jest chyba właściwe.
    My tutaj tylko rozmawiamy i wyrażamy swoje opinie. Jak mają pojawiać się tylko „jedynie słuszne opinie” to niech do pracy przystąpią moderatorzy.

  19. Avatar

    Jeśli zrobimy gry o piratach morskich, a
    ktoś wyskoczy z grą o piratach ,,autorskich”
    to chyba porównanie nie będzie adekwatne.

    Też nie jestem zachwycony z tematu, ale uważam że kto organizuje ten decyduje.

    Z resztą tyle fajnych pomysłów przyszło mi do głowy, że sam temat nieco złagodniał w moich oczach. Aż nie wiem który koncept wybrać, bo wszystkiego nie da się połączyć…

    Troszkę Was prowokuję, ale tylko troszkę ;)

  20. Avatar

    Aha, walczycie o drugie miejsce!

    :)

  21. Avatar

    Za chwile każdy będzie dawał propozycje jak powinien wyglądać konkurs – a to Robert go wymyślił i ogłosił i on będzie się zajmował jego organizacją… a nie KAŻDY (te internetowe przyzwyczajenia).
    Robert w cudzysłowiu napisał „Piraci XXI” więc to uznaję za temat gry. A owe „powiązanie” to bardzo luźne stwierdzenie. Piraci działąją też w okolicach oceanii, Indii, czy Ameryki Pd.-więc temat jest szeroki i nie zawsze musi dotykać biedy.
    Dominus – Robert pisał o obrazkach pomagających w zrozumieniu gry, schematach, a nie grafikach któe pozwolą się grze sprzedać. Taką grafikę można dodać potem – w drodze na pionka, jeśli się zakwalifikuje dana gra.
    Mam za to inne pytania:
    -Czy można grę zgłaszać grupowo? w 2 osoby?
    -Czy 1 osoba może zgłosić więcej niż 1 gre?

  22. Avatar

    @Piotro
    Czy naprawdę tak trudno zaakceptować fakt, że technika umożliwiła nam na bieżąco komentowanie artykułów, które czytamy? Dzielenia się spostrzeżeniami i uwagami? NIKT NIKOMU NICZEGO NIE ZABIERA. To są tylko komentarze.
    Poza tym w artykule jest jasno napisane: „Temat gry musi być powiązany z głośnymi ostatnio wydarzeniami piractwa morskiego u wybrzeży Somalii.” Czyli nie żadne Indie…
    Po drugie: „Jedna osoba może zgłosić tylko jedną propozycję gry.” – to też jest napisane w artykule.

  23. Avatar

    Nie chcę naciskać na Roberta, ale jako Pionek współorganizator mam propozycje, że niech już będzie PIRACI XXI wieku, a kichać tą somalię i będzie wszystko OK i wszyscy będą zadowoleni.

  24. Avatar

    Ujmę to tak. Napisanie konceptu to jedno, wykonanie i przetestowanie sprawnej mechaniki to drugie. Jeżeli dopuszczamy obrazki, będą walczyły głównie mechaniki- to właściwie dobrze.

    Tyle że ktoś kto napisze ciekawy koncept, a nie wyjaśni szczegółowo mechaniki troszkę się sfrajerzy. Dlaczego? Bo ktoś inny wymyśli coś mniej ciekawego (albo bardzo skomplikowanego), ale wrzuci 20 obrazków, przykładowej rozgrywki i o ile jego pomysł nie będzie do bani, wygra dając głosującym pełniejszy obraz.

    Pisząc o grafice miałem na myśli sprawniejszą obsługę programów graficznych co pozwala ładniej wizualizować trudne mechanizmy gry. To pozwala w 1200 słowach i 20 obrazkach przedstawić w sposób pełny skomplikowaną grę. Ktoś kto potrafi tylko pisać i coś nagryzmolić w paincie, ma bardzo ograniczone narzędzia. Ale nie stwarzam.

    Niech zdecydują uczestnicy, albo Robert.
    Grunt, żeby się konkurs odbył, żeby była dobra zabawa (dla Was) i zwycięstwo
    (dla mnie) ;)

  25. Robert_C

    Nie będę bronił tematu, nie obawiajcie się, ale nie chcę też go zmieniać (przepraszam Trzewik i inni).

    Z uwagą czytam Wasze opinie i obserwuję reakcje – to się przyda do następnych edycji jeśli konkurs bedzie kontynuowany, a to zależy tylko od Was. Ta edycja ma swoje ustalone zasady, temat, przebieg i nagrodę i na tym pozostajemy (tak, narzucam z góry te warunki).

    Konkurs jest mocno wzorowany na podobnej zabawie na BGDF, o czym pisałem w odpowiednim wątku (narzucony konkretny temat, dodatkowe warunki, anonimowość projektów, głosowanie) i tam od kilku lat cieszy się powodzeniem.

    I tylko słówko odnośnie rozumienia tematu: Gra, którą autor zaproponuje będzie oceniana przez wszystkich chętnych, dlatego ani ja, ani żadna komisja nie ustali, czy gra odpowiada tematowi, czy też nie (to nie szkolne wypracowanie). Ale sądzę, że większość oceniających na pewno będzie chciała, aby gra korespondowała klimatem z ich pojęciem tematu. Autor gry musi sam zdecydować, czy np. „piractwo komputerowe” zadowoli odbiorców gry o tematyce „piracta morskiego” (a może akurat przejmą statek z 100000 nielegalnych kopii „Wiedźmina” i nie będą wiedzieli co z nimi zrobić)

    Zostawcie sobie jednak troszkę sił na komentowanie zgłoszonych gier – na to przecież będą czekać ich autorzy. Będzie wtedy można sobie po nich „pojeździć” (znam to z doświadczenia na BGDF).

  26. Robert_C

    Odnośnie pytań bardziej formalnych:
    1 autor = 1 gra
    kilku autorów też może zgłosić 1 grę, jeśli po prostu podadzą się jako współautorzy

    Obrazki dozwolone (zobaczcie, jak to wyglądało na BGDF). Zachowajmy po prostu rozsądek, nie rzucajmy sobie za wcześnie niepotrzebnych kłód pod nogi.

    Wszystko dopracujemy w następnych edycjach bazując na zebranym teraz doświadczeniu.

  27. Avatar

    I wszystko jasne…
    Wielkie dzięki za inicjatywę. Nie zostaje nic tylko brać się do roboty :). Swoją drogą coś mi właśnie przyszło do głowy…
    Gra kooperacyjna: grupa piratów tonie na łodzi z okupem. Muszą łatać dziury, sterować łodzią i się uratować. Coraz więcej pieniędzy odpływa w siną dal. Ile uratują? To będzie hit! ;).

  28. Avatar

    Konev, tożto Czewony Listopad :)

  29. Avatar

    @zima44
    A na końcu jest puszczone oczko :).
    Mam inny pomysł i nawet sporo już przemyślałem. Nie wiem czy będę miał siły ubrać to w słowa i choć trochę przetestować. Jak będę miał siły to napiszę i prześlę.

  30. Avatar

    @konev: No rozumiem, rozumiem :)

    Ja też mam pomysł, ale nie wiem co zrobić, żeby to miało ręce i nogi. Jeśli będzie chciało mi się za to zabrać i to zrobię – to prześlę :)

  31. Avatar

    Ja już wysłałem grę.
    Zachęcam pozostałych.

    Jest pewien problem. Napisałem instrukcję
    i się zmieściłem, razem z przykładami w 1200 słowach. Czy może tak być?

    Czy mam opisać w 1200 słowach grę, której dokładna instrukcja zajmuje 1000 słów?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings