Do kolejnej edycji Pionka jeszcze sporo czasu zostało, ale autorzy gier juz mogą zakasać rękawy i wziąść sie do projektowania. Zapraszam wszystkich, tych którzy już wypróbowali swoich sił i tych, którzy jeszcze sie wahali – tym razem temat konkursu będzie bardzo swobodny. A dla zwycięzcy Trzewik już rezerwuje nagrodę.
Do rzeczy:
Gra na (5-kę) Pionka
Temat edycji: „Droga”
Gra planszowa lub karciana dla 2 lub więcej osób, o której można będzie powiedzieć, że należy do „gier drogowych” (co to właściwie za gry, tego nie wie pewnie nikt, ale skoro istnieje duża grupa określana jako „gry kolejowe”, to niech powstanie też grupa gier określana jako „gry drogowe”).
Dodatkowy warunek, jak zawsze w naszym konkursie: w grze należy wykorzystać co najmniej jeden mały samochodzik (jeśli ktoś wykorzysta go, jako znacznik rozpoczynającego gracza, to nie będzie źle, ale liczę na ciekawsze propozycje).
Termin konkursu
Propozycje gier można zgłaszać do dnia 12 listopada 2009, czyli projektanci mają pełne 8 tygodni na swoje pomysły (tak, wiem, że Trzewik tworzył Strongholda przez 8 miesięcy, a nie 8 tygodni).
Zgłoszenia
Zasady zgłaszania i oceniania takie, jak obowiązywały w poprzedniej edycji. W skrócie:
Projekt gry powinien zostać przygotowany w dwóch postaciach:
1) Zwięzły opis/prezentacja swojej gry.
2) Szczegółowy opis mechaniki, najlepiej w postaci instrukcji do gry.
Zgłoszenia należy przesłać na adres e-mail mailto:rciombor@poczta.onet.pl
Jedna osoba może przesłać tylko jedno zgłoszenie. Autorami zgłaszanej gry może być więcej niż jedna osoba, należy to wówczas wyraźnie zaznaczyć.
Po zebraniu wszystkich zgłoszeń zostaną one przedstawione i opublikowane na łamach serwisu GamesFanatic a następnie przez jeden tydzień będzie można te projekty oceniać.
Do kolejnej edycji Pionka jeszcze sporo czasu zostało, ale autorzy gier już mogą zakasać rękawy i wziąć się do projektowania. Zapraszam wszystkich, tych którzy już wypróbowali swoich sił i tych, którzy jeszcze się wahali – tym razem temat konkursu będzie bardzo swobodny. A dla zwycięzcy Trzewik już rezerwuje nagrodę.
Do rzeczy:
Gra na (5-kę) Pionka
Temat edycji: „Droga”
Gra planszowa lub karciana dla 2 lub więcej osób, o której można będzie powiedzieć, że należy do „gier drogowych” (co to właściwie za gry, tego nie wie pewnie nikt, ale skoro istnieje duża grupa określana jako „gry kolejowe”, to niech powstanie też grupa gier określana jako „gry drogowe”).
Dodatkowy warunek, jak zawsze w naszym konkursie: w grze należy wykorzystać co najmniej jeden mały samochodzik (jeśli ktoś wykorzysta go, jako znacznik rozpoczynającego gracza, to nie będzie źle, ale liczę na ciekawsze propozycje).
Termin konkursu
Propozycje gier można zgłaszać do dnia 12 listopada 2009, czyli projektanci mają pełne 8 tygodni na swoje pomysły (tak, wiem, że Trzewik tworzył Strongholda przez 8 miesięcy, a nie 8 tygodni).
Zgłoszenia
Zasady zgłaszania i oceniania takie, jak obowiązywały w poprzedniej edycji. W skrócie:
Projekt gry powinien zostać przygotowany w dwóch postaciach:
1) Zwięzły opis/prezentacja swojej gry.
2) Szczegółowy opis mechaniki, najlepiej w postaci instrukcji do gry.
Zgłoszenia należy przesłać na adres e-mail
Jedna osoba może przesłać tylko jedno zgłoszenie. Autorami zgłaszanej gry może być więcej niż jedna osoba, należy to wówczas wyraźnie zaznaczyć.
Po zebraniu wszystkich zgłoszeń zostaną one przedstawione i opublikowane na łamach serwisu GamesFanatic a następnie przez jeden tydzień będzie można te projekty oceniać.
Jako nagrodę proponuje Strongholda z autografem projektanta i wreszcie konkurs będzie się cieszył wielką popularnością :).
Przeczytałem nagłówek i pomyślałem sobie, że chyba nie warto próbować, ale zdanie „A dla zwycięzcy Trzewik już rezerwuje nagrodę” sprawiło, że chyba poczekam na więcej informacji o nagrodzie :P
Zresztą problemem chyba nie jest brak projektantów, bo zawsze jakaś twórcza dusza się znajdzie by zrobić coś dla satysfakcji, ale brak chęci czytania instrukcji i oceniania gier przez osoby postronne.
To można zrobić grę ,,Moja Droga (połówka)”o kobiecie chodzącej na zakupy, którą mężczyzna/gracz musi manipulować i kierować do wyjścia z hipermarketu zanim doprowadzi go do bankructwa.
Podobnie do Cash Flow mamy kilka postaci mężczyzn i odpowiadających im kobiet.
Najgorszym przeciwnikiem jest ,,Landryna”, kobieta podstarzałego ,,Byznesa” (pochodzi od Bizancjum nie biznesu).
Jest szybka i kupuje same drogie rzeczy. Bez telefonu komórkowego, możemy stracić zasięg(oddziaływania).
Dobrą strategią jest szybkie wpuszczenie jej do butiku. Duże szanse że wyjdzie z pułapki dopiero po zamknięciu sklepu i straty będą do przyjęcia (ile rzeczy w jednym sklepie może na nią pasować?).
Są też kobiety pracujące (strasznie trudno zmienić kierunek marszu, ale dokładają się do budżetu) i matki polki (co parę kolejek przerwa na karmienie, na szczęście(?)w żadne ciuchy się nie wbiją).
Żonkę można zawsze potraktować pigułą na rozwolnienie, ale wtedy trzeba zdążyć zaprowadzić ją do WC (tego gościa od konkursów, który da jej krop… znaczy węgiel), inaczej będą punkty karne, w postaci kosztu wymiany tapicerki w samochodzie.
Pomysł wrzuciłem, bo tak mi wpadło do głowy a sam nie wystartuję, więc może ktoś podchwyci.
@DM – A gdzie samochodzik? Zapomniałeś.
W samochodziku dojeżdża się do marketu. Jeśli żona zapaskudzi tapicerkę, samochodzik jest odkładany i musimy żonę nosić do marketu na plecach, co ogranicza tempo naszego poruszania w podczas zakupów…
Faktycznie zapomniałem ;)
W pomyśle Dominusa samochodzikiem będzie się przemieszczał mąż goniąc żonkę która pomyka przez centrum handlowe na piechotkę :D
Żonka dla przykładu będzie miała figurkę w kształcie dużej ekologicznej torby na zakupy :D
Kurcze, droga i samochodzik.. kolejnego pitchcara? nieeee.. może Klona Steam? nieee…. co tu wymyślić.
Swoją drogą;) Jest taki gatunek filmowy.
Film drogi.
Te filmy wbrew nazwie są zwykle bardzo tanie. Jedynym efektem pirotechnicznym jest w nich zwykle zapalanie papierosa a wyczynem kaskaderskim wskakiwanie do stojącego na parkingu samochodu…
Jest taka gra, która idealnie wpasowuje się w klimat filmu drogi (czyt. jest za długa i nudna). Myślę że prototypów bazujących na tej grze nie powinno zabraknąć w tym konkursie. Jest ich sporo na forum.
Tak serio to gier z samochodzikami też jest trochę. Pamiętam o dwóch, a jak widać pamięć do samochodów mam kiepską.
pytanie – czy jak nadeślę projekt i wygra (a to jest prawie pewne:) ) to czy koniecznie muszę potem być na Pionku?
nawet nie powinieneś – dzięki temu nagrodę weźmie sobie ktoś inny :)
Na konkurs zgłoszono kilka różnorodnych i ciekawych propozycji. Przedstawię wszystkie w sobotę wieczorem. Jeśli ktoś nie zdążył, to jeszcze dzisiaj może przysłać swój pomysł.