Home | Wiadomości | Aktualności | Przedessenowe statystyki

Przedessenowe statystyki
Ten tekst przeczytasz w 2 minut

statystykiWielką siłą strony Board Game Geek, jest to jak wielu… mhhm no coż „Geek’ów”, wkłada mnóstwo pracy w uatrakcyjnienie zawartości tej strony. Niezliczone listy na różne tematy, pomoce graczy, zdjęcia, warianty zasad. Wymieniać można godzinami. Jednym z takich użytkowników jest Doug Faus, który co dwa miesiące sporządza listę najbardziej pożądanych gier (na podstawie na ilu wishlistach gra się znajduje). Tym razem Doug przygotował specjalne wydanie przedessenowe, z grami, które mają mieć swoją premierę na Spiel ’09. Zebrał tytuły, który wpadły na radar przynajmniej 100 użytkowników BGG. Na tej liście są aż 4 polskie produkcje.

Na pierwszym miejscu króluje Dungeon Lords, ale tuż za nim (różnica tylko 78 list) jest Stronghold, wyprzedzając nawet dodatek do Agricoli, czy takie murowane hity jak Dominion: Seaside czy At the Gates of Loyang. Pełną listę możecie obejrzeć tutaj, a poniżej cztery wspomniane przeze mnie polskie pozycje:

2. Stronghold – 1131 zainteresowanych

28. 7 – 190 zainteresowanych

41. Mali Powstańcy – Warszawa 1944 – 134 zainteresowanych

44. Neuroshima HEX Duel – 128 zainteresowanych

Moim zdaniem ciekawe zestawienie. Oczywiście nie wszystkie osoby, które umieściły te gry na swoich listach, będą na Essen i kupią grę. Będzie też wiele osób, które nie mają tych gier na swoich radarach, nie są użytkownikami BGG i gry kupią. Taką statystykę trzeba traktować jako ciekawostkę, ale pomimo tego, miło że aż 4 polskie produkcje wzbudzają w tym roku aż takie zainteresowanie. Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć ich autorom i wydawcom powodzenia i wyczyszczenia magazynów.

19 komentarzy

  1. Avatar

    Ile kasy z jednej kopii gry trafia w ręcę Ignacego :D Tak z ciekawości 10% 15% ? Zastanawiam się ile można zarobić na takim interesie. W końcu nie tylko pomysłami człowiek żyje :)

  2. Avatar

    W normalnych warunkach, opierając się na opinii tych co się znają, można obstawiać 5% od ceny sklepowej. Ignacy jako wydawca ma pewnie większą swobodę decyzji. Teoretycznie dzieli prawa autorskie ze swoim pracodawcą- Portalem (więc przysługuje mu 2,5% :) , ale nie wiem czy ma umowę o pracę i jaka jest forma prawna Portalu.

    Najlepiej wychodzi na tym państwo kasując 22% VAT, potem 19%CIT x 2 (3? wydawca, sklep i może pomiędzy hurtownia) i 9,5% PIT (koszty uzyskania przychodu 50%). Ale widać i tak za mało biorą skoro…autocenzura.

    P.S. Słabo się znam na podatkach, ale to chyba tak wygląda.

  3. MichalStajszczak

    @dominusmaris> Nie tylko VAT, CIT i PIT. Jest jeszcze akcyza w benzynie (transport) i energii elektrycznej, podatek od nieruchomości (magazyny, sklepy) i składki na ZUS, które w istocie też są podatkami.
    @ciekawski> Obawiam się, że Ignacy więcej by zarobił, gdyby cały czas poświęcony na Strongholda wykorzystał np. na udzielanie korepetycji z angielskiego

  4. Avatar

    @Michal> Ale korepetycje z angielskiego nie sprawiły by, żeby tyle osób wiedziało za oceanem kim jest Trzewik. Myślę, że nie zawsze rozchodzi się tylko o pieniądze :)

  5. MichalStajszczak

    @zedd> Ale „ciekawskiego” interesowało PRZEDE WSZYSTKIM to, ile można na takiej grze zarobić. Niestety jest wiele osób, które uwelbiają liczyć CZYJEŚ pieniądze. I o to chodziło w moim komentarzu

  6. Avatar

    Wiadomo. Dodatkowo Portal przestał by w końcu istnieć gdyby nie wydawał nowych gier.

    Trzewik po prostu musi robić gry, czy mu się to podoba czy nie.

    Z resztą Portal na samym Essen ma szansę sprzedać z 1000 Strongholdów, z tego pewnie z 500-700 po cenach detalicznych a reszta do hurtowni i sklepów.

    Przychód 500×160 + 500×80 = 120.000
    Koszty: Nie mam pojęcia, ale to mnie nie powstrzyma ;)
    -koszt wydania gry w 1000 egzemplarzy.
    koszty stałe (forma, grafika)10.000-20.000
    koszty zmienne (materiały) 1000 x 30
    razem ze 40.000-50.000
    -cały koszt targów Zupełnie nie wiem, ale nie zdziwiłbym się gdyby to było więcej niż połowa kosztów wydania gry. 20.000-30.000.
    Razem 60.000-80.000

    Portal już po targach powinien mieć ze 40.000-60.000 zysku. Z tym że z tych pieniędzy będzie musiał dołożyć do puli pochłanianej przez niego co miesiąc, a taki zastrzyk pieniędzy trafia się tylko raz w roku.

    Oczywiście nie jestem specjalistą. Równie dobrze mógłbym opisać uczucie związane z przekraczaniem bariery dźwięku. Nigdy tego nie robiłem, ale jakieś wyobrażenie takiego stanu mam;)

  7. Avatar

    Ups!

    Ale ja tylko dlatego to napisałem , że lubię liczyć :(
    Nie zazdroszczę Portalowi ani Ignacemu ani złotówki.

    Muszę szybciej pisać i częściej sprawdzać czy ktoś nie ,,wskoczył” :(

    Idę się rzucić na tory.

  8. Avatar

    Zmieniając temat na trochę bardziej na temat.

    Z komentarzy przed essenowych:
    „What I’m kind of confused on, is where did this massive Polish game marketing machine decloak from all of a sudden? In the last couple months its gone from almost nothing (Neuroshima Hex being kinda quirky and off the beaten path), to two don’t-think-just-buy titles: Stronghold and Mali Powstańcy. And now they’re producing videos?!?!”

    http://www.boardgamegeek.com/article/4084873#4084873

  9. Andy

    Podoba mi się ta nazwa kategorii gier: „don’t-think-just-buy” :)

  10. Avatar

    Dominusmaris – przy założeniu, że 50.000 to zysk firmy, podziel to na pół to wyjdzie 25.000 podziel to na 12 to wyjdzie jakieś 2000. Innymi słowy to dwie roczne pensje słabo opłacanych pracowników (którzy na ręke dostanę pewnie jeszcze mniej, bo to liczę jako koszta przedsiębiorcy). Warto sobie teraz uświadmić, ze w Portalu jest ich więcej niż dwóch – ilu dokładnie nie wiem, ale wiecej niż dwóch. Nagle okazuje się że imponująca kwota 50 tyś staje się raczej małą kwotą. Tyle wyciągnie matka, syn i córka w rok charując w tesco.

  11. Avatar

    @Neurocide- Gdyby Portal miał żyć z tego co zarobi w Essen, to Ignacy pewnie by już fruwał na wietrze…

    Nikomu do portfela nie chciałem zaglądać.
    Próbowałem sobie tylko wyobrazić i oszacować jak to w praktyce wygląda.

  12. Avatar

    To znaczy, że Polacy bardzo się udzielają na BBG. Z jednej strony to promuje gry (i to zapewne bardzo) z drugiej jest nas już zauważalna ilość (szczególnie te cyferki od 7 do …. ;) ) tak tak, Na początku robilismy tylko gry. Potem zaczęlismy je reklamować i powstawały gazety (jest ich kilka jedna papierowa!) teraz wchodzimy do Chin z N# czy do USA z superfarmerem.

    Po prostu po za geekami za gry planszowe zabrali sie profesjonaliści. Myślę, że jeśli tylko o to chodzi to jeden dział PR mógłby w tydzień zrobić 20 kont i gadac ze sobą ;) W statystykach byśmy zaistnieli.

    To oczywiście zart, ale gracze jak widze to nie tylko jakas grupka lidzi chcacych grac. Ludzi co to na patyczkach, monetach i kartce wyrwanej z zeszytu robia turnieje. Oni tak jak czytelnicy ksiazek. Chce znac informacje jak sie to robi. Jakie byly pomysly. Cos co jest choc troszke czyms wiecej co jes na pudelku. Tak jak pisarze tworcy gier musza zatem nie tylko sie realizowac tworczo ale i spolecznie.
    c.n.w.

  13. Avatar

    Dalem sobie spokoj z czytaniem przy pierwszym komentarzu Dominusmarisa (ktory na koncu oczywiscie zaznacza, ze sie na tym NIE ZNA).

    A Ludzie ktorzy znaja prawdziwe liczby pewnie rechocza tylko przed monitorami …

    PS: Mignelo mi 1000 egz. na Essen. Nie sadze by tyle w ogole do Niemiec jechalo… 1000 to naprawde duzo pudelek ;p

  14. Folko

    @Zielu Sądzę że tysiąc jedzie… a może i więcej ;-)

  15. Avatar

    No tak, zapomnialem, ze to pierwsza gra ktora wiezie do Niemiec PKP CARGO :)

  16. Avatar

    @Zielu-

    Przychód oszacowałem w związku z tym co przez ostatni rok przeczytałem na gf. Cena detaliczna będzie pewnie ze 35-40 Euro, a hurtowa nie będzie raczej niższa niż 50% detalicznej. O kosztach nie mam pojęcia więc z góry to podkreśliłem, a na końcu tylko przypomniałem.

    Jeżeli uważasz że takie zgadywanie jest bez sensu, to dlaczego uważasz że pisanie o tym co myślisz na temat zgadywania ma większy sens? Twój komentarz jest 7 komentarzy pod moim, więc chyba nikogo nie uratowałeś przed niepotrzebnym czytaniem.

    Co do liczb. Myślę że Pan Michał też by w dużym stopniu zgadywał, a faktyczne liczby zna tylko Trzewik i chłopcy z Portalu.

    To że tylko oni znają stan faktyczny jest na tyle oczywiste, że powodów do rechotu raczej nie ma.
    Nawet jeśli moje szacunki są chybione.

  17. Avatar

    W sumie nic osobistego, po prostu uwazam, ze jak sie popisze glupot to nie zmieni tego ani dlugosc posta, ani ze sie sie gramatycznie kupy trzyma. To tak ogolnie.
    A szczegolnie to odnosilo sie to do tego popisowego wywodu ile portal zarobi na Essen.

  18. Avatar

    A z czego wnosisz że to głupoty?

  19. Avatar

    Albo dobra. Dajmy temu spokój. Nie powinienem był w ogóle zaczynać tych rozważań.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings