Home | Wiadomości | Aktualności | SHOW BUSINESS dla opornych – cz. 3

SHOW BUSINESS dla opornych – cz. 3
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Z przyjemnością witamy laureata drugiej edycji naszego konkursu. Jak mawiają amerykanie „There’s no business like show business” i mamy nadzieję, że osoba, która poniżej przeczyta swoje nazwisko w pełni to potwierdzi :-). W drugiej edycji naszego konkursu przedstawiliśmy kolejną gwiazdę nowej polskiej gry planszowej „Show Business” Grzegorza Majewskiego – zespół rockowy o nazwie „Stool Job” i zapytaliśmy, na których światowych celebrytach wzorują się jego członkowie. I tym razem planszomaniacy nie zawiedli. Odpowiedzi przyszło więcej niż w pierwszej edycji, a i odsetek odpowiedzi prawidłowych był dużo lepszy.

Prawidłowa odpowiedź w naszym konkursie to:

GYÖNGYHAJÚ LÁNY wzoruje się na AMY WINEHOUSE, ROB S. PIERRE to wielbiciel basisty zespołu Red Hot Chilli Peppers, MICHAELA BALZARY vel FLEA, a ED WARD śledzi uważnie poczynania gitarzysty zespołu AC/DC – ANGUSA YOUNG’a.

Laureatem w naszym konkursie jest Marek Matussek, który otrzyma naszą grę w drugiej połowie października pocztą, chyba, że zdecyduje się nas odwiedzić na stoisku w Essen, wtedy grę otrzyma osobiście od autora Grzegorza Majewskiego. Gratulujemy zwycięzcy wygranej, a pozostałym uczestnikom konkursu, wiedzy z dziedziny współczesnej muzyki rozrywkowej.

Dziś już ostatni artykuł o Show Businessie przed premierą gry, a zatem ostatnia szansa na wygranie kolejnego egzemplarza w konkursie, który ogłaszamy tradycyjnie na końcu tekstu. Tym razem odpowiedzi nadsyłajcie nie do końca miesiąca, jak w poprzednich edycjach, a do 19.10.2010. Wszystkich którzy będą obecni w Essen zapraszamy w dniu 23.10.2010 o godzinie 12:00 na nasze stoisko na targach w hali 4, box 225, na oficjalne losowanie ostatniego laureata konkursu i pogaduchy o grach :-). Szczegóły lokalizacji znajdziecie na naszej stronie www.sinonis.pl. Natomiast kilkadziesiąt minut później, o godzinie 13:30, zapraszamy internautów na strony BGG, gdzie w bezpośredniej relacji na żywo z Essen Grzegorz Majewski prezentować będzie „Show Business”. Ponadto, wszystkich, których zachęciły nasze artykuły na GF zapraszamy do zapoznania się z grą na jej stronie na BGG tutaj, gdzie rozpoczęliśmy cykl artykułów przybliżających zasady i strategie gry. W najbliższych dniach umieścimy na tej stronie również pełne wersje instrukcji w językach polskim, angielskim i niemieckim.

Zanim przejdziemy do konkursu, to warto poznać jeszcze kilka ważnych osobistości ze świata Show Businessu, ponieważ środowisko Show Businessu, to nie tylko artyści-gwiazdy lśniące w błyskach fleszy i reflektorach scenicznych. To także wszelakiej maści profesjonaliści pracujący w tle, bez których nie byłoby tego całego zamieszania, a także wątpliwej proweniencji szumowiny i hieny, które po prostu żerują na sławie artystów. Poznajcie 10 osobowości, których umiejętności każdy gracz-manager może użyć do wsparcia swojego zespołu, ale także do utrudnienia życia swojej konkurencji.

A&R (z ang. Artist & Repertoire) – specjalista w wyszukiwaniu nowych obiecujących zespołów muzycznych i negocjowaniu z nimi kontraktów. W sumie fajna robota. Użycie A&R’a w grze zawsze wiąże się z przyśpieszeniem karieryTwojego zespołu kosztem spowolnienia kariery grupy wybranego konkurenta.
BODYGUARD – kto widział film o tym tytule z Kevinem Costnerem i Whitney Houston ten wie o co chodzi. BODYGUARD w Show Business’ie stanowi skuteczną obronę przed wszystkimi negatywnymi działaniami, jakie konkurenci mogą chcieć wykonać w stosunku do zarządzanej przez Ciebie grupy. Używaj BODYGUARDA zawsze wtedy, gdy ktoś nasyła na Ciebie jakiegoś specjalistę o złych zamiarach.
DJ – ten gaduła, wiecznie nawijający w ekspresowym tempie na antenie decyduje, które koncerty i w jakiej części Europy będą miały miejsce. Korzystaj z pomocy DJ’a, jeśli chcesz zmienić dostępną na rynku ofertę kontraktów koncertowych, aby lepiej pasowała do profilu Twojego zespołu.
FEMME FATALE – Kto wie, jak potoczyłaby się kariera Beatlesów bez Yoko Ono w tle, czy kariera zespołu Modern Talking bez tajemniczej Nory, której imię na naszyjniku nosił wokalista Thomas Anders. Poznajcie FEMME FATALE, kobietę, która wpuszczona do zespołu potrafi skutecznie skłócić od wewnątrz jego artystów lub jeśli zechce, to ponownie ich zintegrować. Poślij po FEMME FATALE, jeśli chcesz poprawić satysfakcję w swoim zespole lub obniżyć satysfakcję w zespole konkurenta. Niski poziom satysfakcji w zespole zawsze prowadzi do jego samoistnego rozpadu, tzn. część muzyków, a nawet jeśli jest bardzo źle w zespole, to wszyscy, po prostu z niego odchodzą zostawiając managera na lodzie.
GROUPIE – To niewątpliwie postać „najbliżej” związana z Show Business’em :-). Wiele by można o niej opowiedzieć, ale wtedy gra musiałaby być przeznaczona dla graczy powyżej 18-tego roku życia :-) Ponieważ w testach Show Businessu dzielnie radziły sobie nawet i 13-tolatki, to poprzestańmy na tym, że GROUPIE w Show Business’ie kradnie od gracza konkurenta jednego muzyka i zaprasza go do Twojego zespołu. Jeśli muzyk jest popularny, to automatycznie przynosi popularność (punkty zwycięstwa) Twojemu zespołowi.
PAPARAZZI – w poprzednim odcinku, w oparciu o przykład Dody, postawiliśmy tezę, że sława jest nie tylko pochodną talentu i prezentowanej sztuki. Sławą można sterować także poprzez umiejętne kreowanie skandali wokół siebie. Jeśli chcesz niewielkim kosztem i szybko zwiększyć popularność (punkty zwycięstwa) swojego zespołu, to koniecznie współpracuj z PAPARAZZI’m. Obsmaruje Cię na dowolny temat samodzielnie, albo w ramach tzw. „ustawki” (to aktywność bardzo modna ostatnio wśród polskich polityków). A zgodnie ze starym i aktualnym przysłowiem „Nie ważne co piszą, ważne, by nie przekręcali nazwiska”. Ale pamiętaj, że to działanie na krótką metę, które przy niesprzyjających okolicznościach może obrócić się przeciwko Twojemu zespołowi.
PILOT – prywatne samoloty mają tylko największe i najbogatsze sławy. W Show Business’ie, za stosunkowo niewielkie pieniądze, jakie trzeba wydać na grę , ten rarytas możesz mieć Ty i Twoja grupa :-). Użyj PILOTA, jeśli chcesz przemieścić się po Europie drogą lotniczą i zagrać koncerty w miejscach, do których trudno byłoby szybko dotrzeć drogą lądową.
REPORTER – jest zawsze tam, gdzie coś się dzieje, ale w Show Business’ie poszliśmy jeszcze dalej: coś się dzieje zawsze tam, gdzie jest REPORTER. Użyj REPORTERA, aby mieć wpływ na to jakie zdarzenie korzystne lub niekorzystne dla wszystkich zespołów zajdzie w nadchodzącej kolejce.
SPONSOR – Pecunia non olet, a każdy sponsor na wagę złota :-) Jeśli już znajdzie się ktoś, kto chce sypnąć grosiwem na Twój zespół, to nie wolno go zlekceważyć. SPONSOR w Show Business’ie daje możliwość odświeżenia swoich wpływów w branży, a poza tym stanowi nieocenioną pomoc przy wygrywaniu list przebojów. Wiadomo, przeliczający głosy prezenterzy radiowi są prawie jak ekolodzy – też lubią kolor zielony :-) Dla gracza-managera nie ma nic ważniejszego, niż wygranie przez jego zespół listy przebojów, bo to bezpośrednio przekłada się na popularność zespołu i punkty zwycięstwa. SPONSOR zaproszony do zabawy w odpowiednim momencie wykazuje niezwykły dar przekonywania kogo trzeba :-).
TREND EXPERT – w każdej liczącej się rozgłośni radiowej pracuje ktoś, kto zajmuje się uważnie śledzeniem i kreowaniem aktualnych mód na rynku muzycznym. Trudno w to uwierzyć, ale zanim określona piosenka stanie się tzw. powerplayem, czyli do znudzenia granym na antenie przebojem, przechodzi szereg badań tzw. fokusowych, podczas których losowo dobierana próbka odbiorców wypowiada się na jej temat. Jeśli opinie są dobre, piosenka staje się natychmiast przebojem, w przeciwnym przypadku, ginie w przepastnych archiwach, skąd już nigdy nie wydostanie się na światło dzienne. Ponoć istnieją już programy komputerowe, które analizują piosenki według określonych algorytmów, aby określić czy staną się przebojami czy nie. Zatrudnij TREND EXPERTA, jeśli chcesz przedłużyć panujący na rynku trend muzyczny oraz sprawić by piosenka Twojego zespołu stała się przebojem i wygrała listę przebojów.

Dziękujemy osobom zaangażowanym w grę: autorowi, grafikom, szefowi produkcji oraz testerom strategicznym za udostępnienie swoich twarzy ww. osobistościom. Czytelnicy, nie obawiajcie się, przedmiotem naszego ostatniego konkursu nie będzie pytanie, np. której postaci twarzy użyczył autor gry :-). Tradycyjnie, nasze pytanie konkursowe będzie dotyczyło kolejnego zespołu – gwiazdy „Show Business’u”. Panie i Panowie poznajcie „BUS BROTHERS” – afro-amero-brit-meksykański skład grający ciężkie odmiany czarnej muzyki, opartej na mocnych bitach i rymowanym gadulstwie

DR WTEWEWTE – wokal, bębny

ABRACADABRA MAN – instrumenty klawiszowe

RONNIE SANDMAN – bas

I pytanie konkursowe: Które ze znanych światowych gwiazd muzycznych są inspiracją dla poszczególnych muzyków zespołu „BUS BROTHERS” ?

Wasze odpowiedzi przesyłajcie mailem na adres showbusiness [małpa] sinonis.pl do dnia 19.10.2010 w formacie następującym:

DR WTEWEWTE – imię i nazwisko lub używany pseudonim znanej gwiazdy

ABRACADABRA MAN – imię i nazwisko lub używany pseudonim znanej gwiazdy

RONNIE SANDMAN – imię i nazwisko lub używany pseudonim znanej gwiazdy

Ogłoszenie zwycięzcy, który (która) otrzyma od nas egzemplarz „Show Business’u” nastąpi dnia 23.10.2010 o godzinie 12:00 na naszym stoisku na targach w Essen (hala 4, box 225) oraz na łamach GF w dniu 25.10.2010.

Powodzenia !!!

Więcej o grze w serwisie BGG tutaj

5 komentarzy

  1. Jax

    trochę nie podoba mi się działanie Groupie – OK, że odciąga muzyka od zespołu, ale dlaczego ma się on przyłączać nagle do konkurencji?? można to jakoś klimatycznie wytłumaczyć?

  2. MichalStajszczak

    Też uważam, że logiczniejsze byłoby, gdyby pod wpływem Groupie muzyk był mniej wypoczęty i gorzej koncentrował się na grze.

  3. Avatar

    GROUPIE to muza – pozwala muzykowi pojechać na naturalnym hormonalnym „boosterze”. Może i jest mniej wypoczęty (ee… zechciałbyś to jakoś rozwinąć? :D ), ale w ogóle tego nie zauważa i tworzy jak najęty. W tym przypadku przez inną kapelę.
    Umowność, panie, umowność. To ameritrash a nie szachy :)

  4. Avatar

    hahha tak jakby szachy nie były umowne :D

  5. Avatar

    Zastanawiam się czy ta groupie jest prawdziwa czy tylko narysowana?
    Znacie może nazwisko aktorki?

    P.S. Słuchacze planszostacji nt. LNOE wiedzą o co chodzi. Co nie, Bazik? :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings