Home | Wiadomości | Zapowiedzi | Portal na Essen 2012

Portal na Essen 2012
Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę

Wydawnictwo Portal na swojej stronie internetowej oficjalnie potwierdziło pojawiające się tu i ówdzie w różnych przeciekach informacje dotyczące planów wydawniczych na targi Essen 2012. Na ten rok Portal przygotował koperacyjną grę Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island oraz dodatek do gry 51. Stan pod tytułem Winter. Na Essen pojawią się także doskonale znane w Polsce tytuły Konwój, Steel Police oraz Dancer. Pełna informacja na stronie wydawnictwa Portal.

15 komentarzy

  1. Avatar

    Czekam niecierpliwie na Winter.
    Swoją drogą ciekawe, ile będzie Robinson kosztował…

  2. Avatar

    Grałem wczoraj w prototyp Robinsona. Gra już jest dopracowana, przechodzi dosłownie ostatnie szlify mechaniczne/projektowe. Do tej pory jest to najlepsza gra Portalu. Jest wszystko czego trzeba na grze o próbie przetrwania na wyspie. Jest odkrywanie dzikich zakątków, walka z bestiami, budowanie szałasów ochronnych, sprzyjanie/niesprzyjanie pogody. Dzieje się sporo, a wszystko jest proste i eleganckie.

    Czuję, że Essen zostanie podbite tym tytułem. Trzymam kciuki.

  3. Avatar

    [ nie karmić trolla ]

  4. Avatar

    @Widłak – Robinson to oczywiście nie najlepsza gra Portalu. Ja zdecydowanie wyżej cenię sobie PaP’a, ale to osobiste preferencje i raczej nie ja jestem targetem Robinsona ;)

  5. ozy

    Ja tam wolę Robinsona. To chyba pierwsza gra P w której na prawdę jest „story on board”.
    Kiedy w Strongholdzie nie było żadnego story, tylko obrona kostkami koła przed kostkami, a story wchodziło dopiero w Undead, gdzie mechanika zaczynała współgrać z fabułą, to w Robinsonie fabuła jest na pierwszym miejscu, a mechanika próbuje z nią współgrać (nie grałem w finalną wersję, tylko prototypy, więc nie znam finalnego rezultatu). Ale tak, to raczej będzie najlepsza gra P „jak dotąd”. Właśnie dzięki opowiadanym historiom. :)

  6. Odi

    Nie chce być złośliwy, ale póki co – ostatnie sztandarowe produkcje Portalu najlepsze są w – że się tak wyrażę – wersjach 2.0.

    Mam nadzieję, że teraz Portal się przyłoży naprawdę solidnie, i za świetnymi felietonami pełnych narracyjnego marketingu (z pewnoscią takowe będą), w ślad pójdzie także poziom edytorski Robinsona i dopracowanie silnika gry.

  7. Avatar

    Odi, może nie chcesz, ale niestety, jesteś zlośliwy. W ciągu ostatnich 5 lat Portal wydał pięć gier, z których każda odbiła się szerokim, pozytywnym echem na całym świecie i zrobiła dużo dobrego dla promocji Polski w świadomości graczy planszowych.

    Mieliśmy wpadkę z żetonami do 51. Stanu, którą oczywiście poprawiliśmy i dosłaliśmy żetony. Podobne wpadki zdarzają się regularnie na całym świecie (żeby nie szukać daleko, choćby słynna wpadka z planszami do Mansion of Madness wydanej przez największego wydawce na świecie, czyli FFG).

    Gry takie jak Stronghold, czy Neuroshima Hex to kanon planszowy na świecie i wydaje mi się, że zamiast starać się nie być złośliwym czasem warto powiedzieć: „Chłopaki, robicie fajną robotę. Mam nadzieję, że znowu pokażecie światu, że nad Wisłą mamy dobre pomysły.”

    Czego sobie i graczom z Polski z całego serca życzę!

  8. clown

    Pierwszy raz słyszę, że ktoś robi gry planszowe aby promować kraj w świadomości graczy planszowych :)
    Kanon? Chyba nie znasz definicji tego słowa – kanon to ogólnie przyjęta zasada, norma, czy reguła. Coś o podstawowym znaczeniu. ŻADNA z gier Portalu nie zasługuje na to miano. Czy komuś się to podoba czy nie.

  9. Avatar

    Portal wydaje gry, by zarabiać, nie by promować Polskę. Nie mniej, jeśli się słucha i czyta wypowiedzi na świecie (czy to Kulkmann, czy Greg J. Schloesser) to dzięki pracy którą wykonujemy budujemy dobrą markę polskich gier i to jest dobre. Dzięki grom takim jak Stronghold, czy K2 (Rebel), czy Magnum Sal (Gry Leonardo) buduje się świadomość, że w Polsce są dobrzy autorzy. I to jest cenne.

  10. Avatar

    Kanon czy nie kanon, jak dla mnie bez różnicy. Przy portalowych tytułach spędziłem masę czasu i ciesze się, że ciągle pojawiają się ich nowe gry. Od żadnej gry nie oczekuje, żeby była doskonała, jeśli dobrze się przy niej bawię to już jest ok.

    Na Pionku miałem okazję widzieć prototyp Robinsona w akcji, i gra już wtedy świetnie się zapowiadała. Czekam z niecierpliwością na finalną wersję :)

  11. Odi

    Po pierwsze: Trzewiku, spocznij… :) Te bogoojczyźniane argumenty jakoś średnio pasują do konwencji :)

    Po drugie: bynajmniej nie chodzi mi tylko o żetony do 51 stanu. Najpierw był Stronghold. Niby sukces, ale ten sukces został przysłonięty fatalną instrukcją (najgorszą, jaką widziałem?). Dopiero wydanie Valley Games poprawia jej czytelność, nie mówiąc o wprowadzonych zmianach (taran). Z kolei Undead likwiduje – przepraszam najmocniej – idiotyczne wpuszczanie atakujących do twierdzy przez obrońcę, celem osiągnięcia wygranej. No przecież sam o tym pisałeś w którymś z felietonów Gwiezdnego Pirata, to o co chodzi? Potem co – Pret-a-Porter? BARDZO przeszkadzał drobny maczek na kartach, co naprawiła edycja zagraniczna, wprowadzając karty z ikonami. Wreszcie 51 stan. Żetony – ok, wszyscy znają sprawę. Tyle, że potem wydajecie Nową Erę – niby dodatek, ale tak naprawdę jest to 51 stan 2.0, z usuniętymi, zepsutymi liderami i zwiększoną interakcją, co wielu postulowało od początku. Squirrel, w – pozytywnej przecież – recenzji NE napisała: „Tysiące osób zapłaciło za przetestowanie 51.stanu… Teraz cieszmy się Nową Erą!”. Mógłbym do tej listy dodać Konwój, w którego nie grałem, ale przy którym – z tego co czytamy – ZNOWU pojawia się problem pt: GDZIE JEST KARTA POMOCY?

    Wszystkie wymienione gry mają CO NAJMNIEJ potencjał zbudowany na świetnym pomyśle, a PaP uważam osobiście za znakomity tytuł.
    Ale niestety – nie mogę powiedzieć: „Chłopaki, robicie fajną robotę. Mam nadzieję, że znowu pokażecie światu, że nad Wisłą mamy dobre pomysły.”
    Raz, że nie rozumiem, dlaczego nad Wisła pomysły miałyby być z założenia gorsze niż nad Sekwaną, Tamizą, Potomakiem, Renem, Wołgą czy innym pięknym modrym Chałchyn-Goł. Są różne – lepsze i gorsze. Jak wszędzie. Jeśli gram w Letters from Whitechapel, to nie myślę sobie: „LOL, ale nad Tybrem mają fajne pomysły”.
    Dwa – nie robicie tej dobrej roboty DO KOŃCA. Jeśli już chcesz koniecznie wchodzić w problematykę cnót i przypadłości narodów, to Wasze gry nader często przypominają tradycyjne polskie „[…] szlachta na koń wsiędzie, Ja z synowcem na czele i JAKOŚ TO BĘDZIE”.
    Niby super temat (ŁAAAŁŁŁ, oblężenie! ŁAAAŁŁŁ karciankowy fallout/neuroshima!!!), niby świetne założenia mechaniczne, a w szczegółach diabeł harcuje. Zresztą – nie są to aż takie szczegóły.

    Powiem więc: Chłopaki, macie naprawdę świetne pomysły, znakomicie je promujecie, ale realizujcie je wreszcie od początku do końca, dbając o wszelkie detale.
    Lepiej, żebym ja Wam teraz przypomniał o:
    – czytelnej, zrozumiałej instrukcji
    – odpowiedniej liczbie żetonów, znaczników etc
    – kartach pomocy dla wszystkich graczy
    – logicznemu powiązaniu mechaniki z fabułą (żeby np Robinsonowi punktowo nie opłacało się zostać pożartym przez dzikie zwierzę ;P)
    niżby mieli się tego dopominać gracze tuż po premierze.

    Chciałbym wiedzieć, że mogę wreszcie spokojnie kupić nową grę wydawnictwa Portal i mieć pewność, że za rok nie wyjdzie nowa edycja naprawiająca błędy, za testowanie których ja zapłaciłem.

  12. Avatar

    Mądrześ rzekł Wielki Kniaziu! :)
    Już miałem skrytykować krytykanctwo, ale faktycznie to są rzeczowe zarzuty. A że Trzewik wielkim poetą jest, to wszyscy wiedzą więc nie ma co się dziwić, że za wielkimi dziełami, kryją się małe niedoróbki. Jakby Mickiewicz sam wydawał ,,Pana Tadeusza” to pewnie do kanonu cytatów przeszłoby wiele niedoróbek, których z braku czasu nie będę wymyślał:)

  13. Jax

    Wszystko co napisal Odi prawda jest (i negatywy i pozytywy) – ale ZDECYDOWANIE najwazniejsza sprawa do poprawienia jest jakosc instrukcji. Dotychczasowe sa absolutnie beznadziejne. Nawet taka Neuroshima Hex 2.0 (czyli niby juz dopracowana) ma instrukcje dziurawa jak sito…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings