Na początku każdego nowego roku, różni wieszcze, wróżbici, astrologowie, korzystając ze swoich narzędzi, próbują nam przepowiedzieć nadchodzące wydarzenia. Dziś Michał Lisowski z wydawnictwa Black Monk opowie nam o bardzo bogatym roku 2013. Ja już spać przez tą przepowiednię nie mogę.
Wydawnictwo Black Monk czeka bardzo pracowity rok. Już sam jego początek przyniósł nam dwie Munchkinowe premiery: dodatek Munchkin Zombie 2, w którym pojawia się nowa Moc oraz nowy typ postaci: Pozszywane Zombie; drugi to długo wyczekiwany przez fanów Munchkin 6, który wywraca rozgrywkę do góry nogami wprowadzając duże karty Lochów. Ich efekty działają globalnie na wszystkich. Od stycznia możemy zaprosić Was m.in. do Lochu Śmiertelnie Śmiercionośnej Śmierci.
W lutym na sklepowe półki trafi nowa, piąta już Munchkinowa „podstawka”- Munchkin Apokalipsa. Tytuł powinien przypaść do gustu fanom naszej serii Zombie, maniakom teorii spiskowych i scenariuszy końca świata oraz sympatykom post-apo. Jak sama nazwa wskazuje, tym razem Munchkina wrzucono do sosu pełnego katastrof i apokaliptycznych wizji. Pojawia się nowy typ kart: Pieczęci oraz nowy sposób na zakończenie rozgrywki – przez otwarcie siedmiu z nich. Oczywiście grę można będzie łączyć z innymi tytułami z serii.
Jeszcze w pierwszym kwartale pojawi się mini-dodatek Munchkin Conan zapowiadający grę „podstawową” o tym samym tytule, która z kolei swoją premierę będzie miała pod koniec roku. Munchkin Conan został stworzony jako dodatek do Munchkina fantasy. Jego ogromna popularność sprawiła, że doczekał się przeróbki na grę pełnowymiarową. W grze znalazły się przepiękne grafiki Johna Kovalica oparte na filmie Conan z 2011 roku. Karty będą miały identyczne rewersy jak klasyczny Munchkin, więc będą zarówno doskonałym dodatkiem do niego, jak i samodzielną grą. Ostrzegamy: przedmioty i bronie w tej części są wyjątkowo potężne, nawet jak na Munchkina. No ale to Conan, więc tak być musi.
Kolejnym tutułem, który wydamy w najbliższych miesiącach jest Tak, Mroczny Władco!, czyli polska edycja włoskiej gry Sì, Oscuro Signore! (Aye, Dark Overlord w wersji ang.) Jest to pełna humoru i świetnych grafik narracyjna gra karciana w świecie Kragmorthy. Gracze wcielają się w postacie goblinów, które muszą tłumaczyć się ze spartolonych misji przed swym Mrocznym Władcą Rigor Mortisem.
Świat ten jest już dobrze znany polskim fanom gry Kragmortha. Nota bene, zamierzamy wydać nową edycję Kragmorthy.
Uzupełnieniem obu powyższych tytułów będzie komiks z historiami Rigor Mortisa. Na pewno pojawi się co najmniej jeden album w wersji papierowej. Dodatkowo chcielibyśmy, by paski komiksowe z tej serii zagościły na stałe w jednym z magazynów.
Mniej więcej w połowie roku fani Munchkin Questa doczekają się dodatku, który wprowadzi całą masę nowych kart, nowe pokoje oraz możliwość grania w 6 osób.
Gdy mowa o dodatkach – w drugiej połowie roku sukcesywnie pojawiać się będą rozszerzenia do istniejących już gier z serii Munchkin:
Munchkin 7 jest rozbudowaną reedycją Munchkin Blendera, który pomagał wymieszać rożne światy Munchkina. Jeśli, ktoś lubi mieszać fantasy z Cthulhu, albo Karaiby z Zombie, to ten tytuł będzie dla niego!
Munchkin Cthulhu 4 wprowadza karty Portali i Lochów do świata Mitów. Dodatek ewidentnie dla tych, którzy lubią Munchkina 6.
Munchkin Zombie 3: i tutaj zagoszczą duże karty Lochów działające na wszystkich graczy. Na pewno to sporo namiesza w świecie naszych zombiaków.
Munchkin 8 wprowadza nie jedną, a dwie nowe rasy: Jaszczuroludzi i Centaury. Pojawi się też nowy typ kart: Wzmocnienia Ras i Klas.
W 2013 roku na pewno pojawi się też Munchkin Apokalipsa 2.
Nowym tytułem w naszym portfolio będzie Rewolucja!, czyli polska edycja planszówki Revolution! od SJG. Rewolucja! to gra dla 3-4 graczy, umiejscowiona w czasach kolonialnych. Gracze licytują się w celu zdobycia poparcia ludu, przejęcia terytorium czy zdobycia punktów Złota, Szantażu i Władzy, potrzebnych w następnych turach gry. W grze należy tak żonglować swoimi zasobami i relacjami z innymi graczami, żeby przejąć kontrolę nad ważnymi dla nas budynkami w kolonii, np. nad tawerną, portem czy plantacją. Będzie przy tym dużo blefu, taktyki i zaskoczenia. Rozgrywka jest dosyć szybka i w dużej mierze opiera się na kontrakcjach między graczami. W polskiej edycji planujemy popracować nad nową oprawą graficzną względem oryginału.
Nasza oferta tytułów od Steve Jackson Games na pewno rozrośnie się o dwie proste, szybkie i emocjonujące gry kościane: Kości Cthulhu (Cthulhu Dice) oraz Kości Zombie (Zombie Dice). Są to tytuły idealne do rozprężenia atmosfery, jako przerywnik bardziej poważnych sesji gier. Ciekawych zapraszamy na nasze stoisko na Pyrkonie, gdzie będzie można zagrać w Kości Cthulhu wielką 30 centymetrową kostką k12!
Na koniec mogę zdradzić, że to nie wszystko co szykujemy na 2013 rok, będzie jeszcze jedna niespodzianka, ale o niej dopiero w lutym. Na pewno ucieszy fanów wielkich kooperacyjnych gier planszowych, pełnych tony figurek, plansz i kart. Właśnie pracujemy nad tłumaczeniem.
Mamy tylko nadzieję, że jakiś koniec świata nie pokrzyżuje naszych planów!
Czytaliście przedostatni akapit? Any idea?
Mam wrażenie, że może być to coś z zombie na pokładzie. Zombicide ? Last Night on Earth ?
Gdyby tak dorzucili do Revolution dodatek 'The Palace’, bo sporo wnosi, to wydaliby grę kompletną – familijną – z jajem.