Oj działo się działo, szczególnie przy moim biurku podczas sprawdzania Waszych odpowiedzi :) Przysłaliście prawie 100 zgłoszeń na ten obszerny konkurs dotyczący jednego z najbardziej utytułowanych wydawnictw w Polsce, co przy rozległości 3. pytania oznaczało przerwę w życiorysie, czyli poniedziałek spędzony na sprawdzaniu, kto rozpoznał jakie grafiki i ile ślepych strzałów starał się ukryć w natłoku tytułów (niektórzy byli na tyle uprzejmi, aby uprzedzić: „strzelam” ;)
Zacznijmy jednak od pytania numer 1. Nie było ono trudne, ale wymagało odrobiny poklikania na stronie Wydawnictwa. Autorów, których nazwisko mościło się obok logo jaszczurki na pudełkach więcej niż jeden raz było pięciu: Reiner Knizia, Rudiger Dorn, Wolfgang Kramer, Uwe Rosenberg oraz Friedemann Friese.
Pytanie 2 było już bardziej wymagające, ale nie wymagało z kolei żadnych żmudnych działań matematycznych, których doszukiwali się niektórzy podając takie odpowiedzi jak „ponad 530 elementów gry La Havre”, „57003 to ilość znaków we wszystkich tekstach związanych z Lacertą na GF”, „1220 – ilość stron we wszystkich instrukcjach do gier Lacerty”, czy kreatywny przytyk do poziomu trudności konkursu „ponad 530 minut zajęło znalezienie odpowiedzi do 3. pytania”. Ktoś także doliczył się 13 lat istnienia Lacerty (od roku 2006!) Tak naprawdę chodziło o 13. część zapowiedzi na rok 2014 na GF poświęconą Lacercie (lub, jak się okazało, 13 partnerów Lacerty wymienionych na stronie Wydawnictwa), ponad 530 głosów w ankiecie GF na temat planów wydawniczych Lacerty, ponad 1220 lajków na FB i numer skrytki pocztowej.
Oczywiście daniem głównym konkursu było pytanie 3, gdzie czasem dzieliliście się z nami swoimi wątpliwościami („52. Chłopi i ich zwierzyniec – babka z okładki, ale na okładce nie jest w kółku…” :) Poniżej znajduje się odpowiedź przygotowana przez Wydawnictwo. Nadmienię tylko, że kilkakrotnie konsultowałam się z autorami pytania odnośnie Waszych wymyślnych odpowiedzi i czasem uznawaliśmy te nieco odbiegające od wzoru.
1 | Karta Rutyna | Agricola |
2 | Żeton Osady | Eufrat i Tygrys |
3 | Plansza – park | Genua |
4 | żetonu (goździki) | Goa |
5 | Palarnia kawy | Puerto Rico |
6 | rysunek architekta zplansza gracza | Książęta Florencji |
7 | Wrocław (z mapy Europa Centralna) | Wysokie Napięcie |
8 | Karta „Portret rodzinny” z Talii Z | Agricola |
9 | Elf z niebieskiej planszy (Ewentualnie: znacznik niebieskiego elfa) | Belfort |
10 | plansza (koń z furmanki i samochód) | SzczęśćBoże |
11 | karta Targowisko | Ora et Labora |
12 | żeton/dobro | Ora et Labora |
13 | Plansza kalendarza (Jesień) | Belfort |
14 | Plansza rozszerzająca/krajobraz: wybrzeże | Ora et Labora |
15 | postać: Miguel | Santiago de Cuba |
16 | kłódka na polu przeznaczonym na żeton Gnoma | Belfort |
17 | Gildia złodziei | Belfort |
18 | Cukrownia | Puerto Rico |
19 | Pudełko (postać w oknie) | Hawana |
20 | Pokrywka pudełka (rolnik z koniem) | Agricola dla 2 |
21 | znacznik buddy | Samuraj |
22 | żeton robota „Lacerta” | Zostań Menadżerem |
23 | pudełko/instrukcja (górnik) | SzczęśćBoże |
24 | żetonu (plantator) | Goa |
25 | Instrukcja (rusynek u dołu strony) | Eufrat i Tygrys |
26 | Karta „Kalendarz” | Innowacje |
27 | Skrzynia z grą Agricola (tył planszy albo front pudełko) | Le Havre |
28 | karta elektrowni numer 50 | Wysokie Napięcie |
29 | karta globalizacja | Innowacje |
30 | Ścianka boczna pudełka (punktacja) | Agricola dla 2 |
31 | Twarz księcia zplansza żółtego gracza | Książęta Florencji |
32 | plansza – skład tkanin | Genua |
33 | karta kierownik budowy | Pandemia |
34 | Żeton magazynu (paczka oznaczona UWAGA! Lacerta) | Zostań Menadżerem |
35 | karta matematyk | Książęta Florencji |
36 | plansza – herb | Genua |
37 | ikona „atak” występująca na kartach | Mage Knight |
38 | instrukcja (przykład: Szopy) | Agricola dla 2 |
39 | Karta Feromony zwierzęce | Agricola |
40 | Żeton Farmy | Eufrat i Tygrys |
41 | karta kolonializm | Innowacje |
42 | karta: tawerna | Le Havre |
43 | karta Medyk | Książęta Florencji |
44 | Instrukcja (fragment nazwiska autora) | Co2 |
45 | Pudełko (oczy) | Pietaszek |
46 | karta „poborca podatkowy” | Hawana |
47 | Plansza gracza (Obraz na ścianie w jednym z pomieszczeń) | Zostań Menadżerem |
48 | Pudełko – głowa mafioza | Famiglia |
49 | Rewers żetonu „Klucz do miasta” – Logo Lacerta | Belfort |
50 | Plansza (flaga) | Santiago de Cuba |
51 | Pudełko | Pięć ogórków |
52 | żeton gracza rozpoczynającego | Agricola dla 2 |
53 | Karta Kąpiel borowinowa | Agricola |
54 | karta: wielka korporacja | Le Havre |
55 | klatka windowa (szola) | SzczęśćBoże |
56 | parawan dynastii Lwa | Eufrat i Tygrys |
57 | Ostatnia litera nazwy gry (np. instrukcja) | Genua |
58 | plansza – Willa zasteri | Genua |
59 | boczna ścianka pudełka | Le Havre |
60 | Plansza kalendarza (Faktoria) | Belfort |
61 | karta Architekt (kawa, cyrkiel i linijka) | Hawana |
62 | parawan żółtego gracza (wachlarz) | Samuraj |
63 | Plansza (jedno z pól akcji) | Agricola dla 2 |
64 | karta Buenos Aires | Pandemia |
65 | statek Przemysław | Le Havre |
66 | plansza (gołębie na dachu warsztatów) | SzczęśćBoże |
67 | instrukcja (symbol na stronie tytułowej) | Goa |
68 | plansza surowców (Pośredniak) | Belfort |
69 | pudełko: symbol wieku graczy | Pietaszek |
70 | pudełko/instrukcja (szyb) | SzczęśćBoże |
71 | Plansza (miejsce na żeton) | Co2 |
72 | karta odświeżający spacer | Mage Knight |
73 | karta osada rybacka | Ora et Labora |
74 | karta: ministerstwo Agri-kultury | Le Havre |
75 | Statek kolonistów | Puerto Rico |
76 | symbol górniczy | SzczęśćBoże |
77 | ikona liczby graczy | Onirim |
78 | napis „koniec rundy” w instrukcji | Pięć ogórków |
79 | Gildia Werbowników | Belfort |
80 | Karta Sypialnia | Agricola |
81 | karta premie za osiągnięcia | Mage Knight |
82 | instrukcja (autor) | Genua |
83 | Plansza główna (Park) | Belfort |
84 | plansza gracza (magazyn przy szybie) | SzczęśćBoże |
85 | budynek Kapitanat portu | Santiago de Cuba |
86 | plansza – Skład przypraw | Genua |
87 | Instrukcja (tytuł rozdziału: Budowa Elektrowni) | Co2 |
Tak więc, wszystko już jasne! Została tylko kosmetyka, czyli ZWYCIĘZCY…
Gra Szczęść Boże – Jakub Buczek
Gra Hawana – Joanna Mamińska
Gra Książęta Florencji – Szymon Szarek
Nagroda niespodzianka (za rozpoznanie wszystkich fragmentów) – Daria Chibner
Gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach!