Przed południem puściliśmy informacje na temat angielskiego wydania Teomachii. Teraz zapraszamy Was zaś do wywiadu na gorąco z chłopakami z Fabryki Gier Historycznych związanego z tym tematem.
Piotr Siłka: Czujny czytelnik BGG i miłośnik Waszych gier mógł przeczytać w weekend wypowiedź Sandy Petersena informującą o ważnym dla Was wydarzeniu. Jak długo trwały rozmowy i kiedy będzie oficjalna zapowiedź na łamach Petersen Games?
Michał Sieńko: Pierwsze publiczne zapowiedzi naszej wspólnej inicjatywy faktycznie ukazały się w miniony weekend na forum BGG. Natomiast pierwsze rozmowy miały miejsce na zeszłorocznym Essen. Wtedy nie był to jeszcze skonkretyzowany plan, ale na tegorocznych targach Spiel wznowiliśmy rozmowy i od tego momentu cały projekt nabrał niesamowitego rozpędu. Przez ostatni miesiąc wymieniliśmy sporo maili, a Piotrek co kilka dni toczył na Skypie długie rozmowy z naszymi partnerami z Petersen Games. Jeszcze mamy sporo do ustalenia, ale jesteśmy już na takim etapie rozmów, że zdecydowaliśmy się tę informację ogłosić jeszcze przed BGG Conem, na którym będzie można po raz pierwszy zagrać w Teomachię za Oceanem.
W tej chwili ruszyły prace nad pierwszymi grafikami, które pozwolą, również w formie wizualnej, informować o angielskiej wersji gry. Jak tylko powstaną pierwsze ilustracje, należy spodziewać się oficjalnej zapowiedzi ze strony Petersen Games.
Jakie zmiany zostaną wprowadzone w angielskiej wersji w porównaniu do polskiego wydania? Domyślam się, że gra będzie miała oprawę z wydania niemieckiego?
Adam Kwapiński: Zmian wbrew pozorom może być całkiem sporo. To właśnie ten temat jest obecnie bardzo intensywnie omawiany z Sandym i resztą ekipy z Petersen Games. Jest kilka różnych koncepcji i jesteśmy w trakcie wypracowywania wspólnej formuły dla anglojęzycznego wydania gry. Oczywiście w grze pojawią się nowe mitologie, w tym te związane z twórczością Lovecrafta i Mitami Cthulhu. To jedna z rzeczy, które mnie osobiście najbardziej kręcą w całym projekcie. Wizja Posejdona walczącego z Nyarlathotepem wydaje się bardzo kusząca. Jeśli chodzi o wygląd gry, to całość będzie oparta na oprawie graficznej z niemieckiego wydania, jednak i tutaj zajdą pewnie jakieś niewielkie zmiany.
Czy także w pudełku znajdzie się ufundowany z sukcesem dodatek Mitologia Słowiańska? Przy okazji czy wszystko przebiega zgodnie z planem co do projektu z wspieram.to?
Piotr Żuchowski: Tak, w angielskiej wersji znajdzie się także “Mitologia słowiańska”, na co zresztą nalegał sam Sandy Petersen, który, jak się okazało, jest wielkim fanem naszej rodzimej kultury. Co do wydania polskiego, to jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem. Nie napotkaliśmy na żadne przeszkody przy realizacji tego projektu, więc jeśli dalej tak zostanie, to całość zostanie zrealizowana zgodnie z pierwotnym założeniem, czyli najpóźniej w lutym wszyscy wspierający otrzymają od nas swoje nagrody.
Czy planowane są inne dodatki do nowej edycji?
Adam Kwapiński: Na pewno pojawi się kilka nowości. Należy się jednak raczej spodziewać niewielkich dodatków – zbliżonych do tego, czym będą np. ufundowani przy okazji kampanii mitologii słowiańskiej “Kapłani”. Prawdopodobnie pojawi się też kilka zmian w mechanice, o których będziemy informować na naszym blogu i na BGG. Jest to o tyle istotne dla rodzimych graczy, że część z tych zmian nie będzie wymagała dodatkowych elementów i tym samym będzie mogła wzbogacać rozgrywki również w polską wersję gry.
Na jakim etapie są prace wydawnicze tej edycji i kiedy można spodziewać się wydania angielskiego?
Piotr Żuchowski: W tym wypadku bardzo ciężko to określić. Gdybyśmy mówili o zupełnie nowym produkcie, to prawdopodobnie aktualny stan prac byłby raczej początkiem drogi. Natomiast z racji tego, że “Teomachia” jest już wydaną grą, która nieustannie żyje w pracach naszej firmy, to można powiedzieć, że jesteśmy blisko końca prac nad jej przygotowaniem. Więcej czasu powinna zająć sama produkcja. Jeśli chodzi o terminy, to grę na pewno wydamy w 2015 roku. Prawdopodobnie w pierwszym półroczu, jednak przed nami jeszcze długa droga do ustalenia konkretnej daty.
Jak już Was ciągnę za języki, to powiedzcie jak wyglądają Wasze krajowe plany wydawniczy na najbliższy czas?
Michał Sieńko: W tym roku lub na początku następnego chcemy wreszcie wydać “Herosów”. Ten tytuł nie schodzi z naszego warsztatu od kilkunastu tygodni i w końcu jesteśmy na etapie finalizowania gry. Lada moment oddamy ją do druku.
Następnie kończymy “Mitologię słowiańską”, wraz z produkcją wszystkich gadżetów związanych z projektem na wspieram.to. Obecnie powstają ostatnie grafiki do tego dodatku, a my jednocześnie przeprowadzamy końcowe testy.
Potem ruszamy z “Odbudową Warszawy”, którą planujemy wydać w pierwszej połowie 2015. Od kilkunastu tygodni pracujemy intensywnie nad grafikami – nie jest to zadanie łatwe. Dodatkowo dopieszczamy grę pod względem mechanicznym.
Kolejnym dużym projektem jest “Szlachecka Gra Karciana Veto”. W tym roku jeszcze ukaże się niewielki dodatek do gry, a wraz z nim zostaną opublikowane uaktualnione zasady. Będzie to zamknięcie obecnego sezonu i jednocześnie przygotowanie pod nowy, który powinien ukazać się w pierwszym kwartale przyszłego roku.
To są w zasadzie projekty jedynie na pierwsze kilka miesięcy. W dalszej części roku należy spodziewać się kolejnych tytułów. Jednym z nich na pewno będzie “Nemesis”, ale mamy oprócz tego jeszcze kilka planów i projektów gier, które być może uda się wydać w 2015 roku.