Wydawnictwo G3 kontynuuje politykę zarówno wydawania dobrych zagranicznych gier dla rodzin (w tym pewnie jedna szczególnie wiele osób ucieszy) jak i wspierania polskich autorów. Już w tej chwili zapowiada aż 6 tytułów stricte stworzonych nad Wisłą.
KooKoo Puzzles
Czas zapomnieć o standardowych puzzlach. Oto świeże spojrzenie na układanie obrazków – szalone karciane puzzle.
W KooKoo Puzzles nie ma dwóch takich samych kart, co uczy nieszablonowego myślenia, a obracanie puzzli rozwija spostrzegawczość i koordynację oko-ręka. Układanie można zacząć od postaci złożonych z 6 kart, aby potem rozbudować je do całej 24-elementowej sceny. Dostępne są 3 rodzaje układanek: KooKoo Puzzles – Bajki, KooKoo Puzzles – Taniec, KooKoo Puzzles – Latanie.
Autor: Ariel Laden’s
Planowana premiera: I kwartał 2015
Liczba graczy: 1
Czas: 5-20 min.
Wiek: 8+
Założyciele imperium
Akcja rozgrywa się trzysta lat przed naszą erą. Nad Morzem Śródziemnym istnieje wiele różnych cywilizacji, ale tylko jedna z nich da początek imperium rozciągającemu się od Egiptu aż po Brytanię. Zadaniem graczy będzie dodawanie nowych terytoriów, zbieranie plonów, handlowanie z sąsiadami, zatrudnianie wykwalifikowanych rzemieśl-ników i wznoszenie świątyń – przychylność bogów będzie niezbędna do zbudowania najpotężniejszego imperium. Gracz, który z dostępnych kafelków wybuduje własne imperium, bogate w surowce i produkty, otrzyma cenne punkty zwycięstwa.
Autorzy: Aleksei Kalinin Petr Tyulenev
Planowana premiera: I kwartał 2015
Liczba graczy: 2-4
Czas: 30-45 min.
Wiek: 12+
Mexica
Dziś, dzięki Tobie, głos ludów Mexica zostanie ponownie usłyszany! To Ty wskrzesisz ich potężne imperium… Jest rok 1325. Właśnie odkryliście wyjątkową wyspę, o której krążyły legendy. To właśnie Wy jesteście wybrańcami, którzy będą budować Tenochtitlan – przyszłą aztecką stolicę…
Wszyscy gracze wcielają się w rolę wielkiego arystokraty – Pilli Mexica. Aby móc stać się suwerenem, muszą objąć panowanie nad specjalnymi regionami – Calpulli. By tego dokonać będą budować kanały, konstruować mosty i podróżować między regionami, a wszystko to zgodnie z rozkazami Cesarza. Żeby zaprezentować swoją duchową wartość będą wznosić świątynie i robić wszystko, aby suma ich poziomów była większa od sumy poziomów świątyń innych graczy. Dzięki tworzeniu, a następnie zakładaniu regionów i przewadze w duchowej wartości gracze będą zdobywać punkty zwycięstwa. Osoba z największą liczbą punktów wygra i zdobędzie urząd u boku Cesarza. W Mexicę może grać od 2 do 4 osób w wieku od 10 lat.
Autorzy: M. Kiesling, W. Kramer
Planowana premiera: II kwartał 2015
Liczba graczy: 2-4
Czas: 60-90 min.
Wiek: 10+
Robot X
Nigdy więcej nie musieć sprzątać! Zbudować własnego robota i tak go zaprogramować, żeby wykonywał wszystkie monotonne i uciążliwe czynności – marzenie każdego człowieka. Niestety profesjonalne roboty są drogie, a do ich skonstruowania i zapro-gramowania niezbędna jest specjalistyczna wiedza i mnóstwo wolnego czasu. Szybka i prosta budowa własnych robotów wydaje się być wciąż daleką przyszłością i pozostawać w sferze marzeń, jednak życie potrafi zaskakiwać a przyszłość jest czasami bliżej, niż myślimy…
Prosta gra karciana, w której uczestnicy starają się skonstruować własnego robota. Zaczynając od licytacji najbardziej wartościowych części robota i kupowaniu najkorzystniejszych bonusów, a kończąc na zagrywaniu – nie zawsze i nie dla wszystkich pozytywnych – kart wydarzeń, gracze będą starali się zdobyć jak najwięcej punktów.
Autor: Michel Baudoin
Planowana premiera: II kwartał 2015
Liczba graczy: 2-5
Czas: 30-45 min.
Wiek: 8+
Kakao
Gra Kakao wprowadza graczy w egzotyczny świat „owocu bogów”, w którym przyjmą rolę plemiennych wodzów. Ich zadaniem jest wyspecjalizowanie swoich poddanych w handlu, aby mogli zdobyć sławę i bogactwo. Jednak tylko ci, którzy wiedzą jak wykorzystać przychylność bogów, zostaną obsypani złotem.
Proste zasady oraz niedługi czas rozgrywki sprawiają, że Kakao to idealna gra dla całej rodziny!
Autor:Phil Walker-Harding
Planowana premiera: II kwartał 2015
Liczba graczy: 2-4
Czas: 45 min.
Wiek: 8+
Przez Afrykę
Kooperacyjna gra dla dzieci, w której mali poszukiwacze przygód, podczas podróży przez Afrykę, będą wytyczać nowe szlaki i robić zdjęcia napotykanym zwierzętom. Być może uda się im odnaleźć jeden z obozów legendarnych poszukiwaczy diamentów, a jeśli szczęście się do nich uśmiechnie, sami wejdą w posiadanie kilku drogich kamieni. Jedno jest pewne – w podróży poznają wielu nowych przyjaciół, którzy pomogą im dotrzeć do celu i razem zawołają: hej przygodo!
Autorzy: Wiktor i Arkadiusz Piskorek
Planowana premiera: II kwartał 2015
Liczba graczy: 2-4
Czas: 20-30 min.
Wiek: 6+
Wizard
Dawno, dawno temu, kiedy działała sławna szkoła magii, młodzi adepci sztuk magicznych poznawali tę grę, aby przy jej pomocy trenować swoje magiczne umiejętności. Gra ta pobudzała i rozwijała u nich dar przewidywania. Niestety z czasem zapomniano o jej głębszym znaczeniu, jednak teraz gra Wizard została odkryta na nowo.
Wykorzystując talię magicznych kart, uczniowie magii muszą przewidzieć dokładną liczbę czarów, jakie uda im się zdobyć w danej rundzie. Za prawidłowe przepowiednie dostają punkty doświadczenia. Gracz, który na końcu gry będzie miał ich najwięcej zostaje zwycięzcą i zdobywa tytuł prawdziwego czarodzieja.
Autor: Ken Fisher
Planowana premiera: II kwartał 2015
Liczba graczy: 3-6
Czas: 45 min.
Wiek: 10+
Crazy bus
Chociaż zostało jeszcze kilka minut przed czasem, przystanek jest już zatłoczony. Niecierpliwi pasażerowie przestępują z nogi na nogę, coraz bardziej zbliżając się do krawędzi chodnika. Atmosfera robi się napięta. Każdy chce dostać się do autobusu i zająć najlepsze miejsce…
Gracze wcielają się w różne postaci ścigające się do autobusu. Każda z nich posiada wyjątkowe umiejętności pozwalające przechytrzyć przeciwników. Rozgrywka toczy się przez pięć rund, w których gracze będą starać się znaleźć w pojeździe jako pierwsi, zdobywając przez to najwięcej punktów zwycięstwa. Trzeba jednak uważać na kanara, który nieoczekiwanie może wejść do autobusu i skontrolować ważność biletów. Wygra najszybsza i najbardziej przebiegła osoba.
Autor: Mateusz Pilarski
Planowana premiera: III kwartał 2015
Liczba graczy: 2-5
Czas: 30-45 min.
Wiek: 10+
Twoja kolej
W grze Twoja kolej gracze wcielają się w inwestorów, którzy próbują powiększyć swój majątek poprzez inwestycje w tabor kolejowy.W pierwszej fazie licytują lokomotywy, tak aby zdobyć te dające największe zyski. W drugiej fazie doczepiają do swoich lokomotyw wagony przewożące jak najcenniejszy ładunek. Kiedy dowolny gracz dołączy do jednej ze swoich lokomotyw piąty wagon następuje koniec rundy i podliczenie zysków. Gracz, któremu uda się zgromadzić najwięcej funduszy po trzech rundach zostaje zwycięzcą.
Autorzy: Marcin Ropka i Violetta Kijowska
Planowana premiera: III kwartał 2015
Liczba graczy: 2-6
Czas: 60 min.
Wiek: 8+
Stinky business
Szkło do szkła, plastik do plastiku, a papier do papieru. Segregowanie śmieci nie jest wcale takie trudne, jak mogłoby się wydawać. W grze Stinky Business można nawet ubić na tym całkiem niezły interes! Nikt nigdy nie twierdził, że biznes to czysta sprawa. Czasem, aby osiągnąć sukces, trzeba ubrudzić sobie ręce. Czasem trzeba to zrobić całkiem dosłownie, zwłaszcza gdy pracuje się na rynku gospodarowania odpadami. Aby jednak zostać prawdziwym śmieciowym potentatem, trzeba nauczyć się odróżniać pospolite odpady od tych naprawdę wartościowych…
Gracze wcielają się w role biznesmenów, którzy budują sortownie, spalarnie oraz przetwórnie i podczas całej rozgrywki będą próbowali zbić majątek na przetwarzaniu odpadów. Na koniec, gracz który zdominował swoich przeciwników najumiejętniej zamieniając niepotrzebne odpady na pożądane przez wszystkich pieniądze i dorobił się największego majątku oraz zdobył najwięcej punktów zostaje zwycięzcą.
Autor: Piotr Jesionek
Planowana premiera: III kwartał 2015
Liczba graczy: 2-5
Czas: 60-90 min.
Wiek: 10+
Demoralizator
Gra karciana, która przełamuje klasyczny schemat gry dla par i stanowi doskonały przykład zabawy formą i łamania stereotypów. W grze może brać udział od 2 do 6 osób, którym przyświeca tylko jeden cel – całkowita demoralizacja przeciwników. Każdy gracz wciela się w jedną z 6 dostępnych postaci: Blondi, Gangstera, Aktora filmów XXX, Wampirzycę, Naukowca lub … Moherową Babcię. Każdą z nich opisują 4 wskaźniki: seksapil, opanowanie, spryt oraz moralność. Ich poziom w trakcie gry może jednak ulec zmianie za sprawą działania kart, którymi gracze posługują się podczas rozgrywki, jak również bezpośrednio w wyniku akcji podejmowanych przez przeciwników. Aby przeprowadzić udany podryw, pozbawiając tym samym przeciwnika punktów moralności, poziom seksapilu gracza atakującego musi być wyższy od wskaźnika opanowania gracza broniącego się przed podrywem. Tylko odpowiednia kalkulacja i analiza poziomu wskaźników tak swoich, jak i przeciwników, może uchronić gracza przed demoralizacją.
Autor: Krzysztof Miller
Planowana premiera: III kwartał 2015
Liczba graczy: 2-6
Czas: 15-45 min.
Wiek: 16+