Z przyjemnością ujawniamy plan wydawniczy na rok 2015. Nakładem wydawnictwa Fabryki Kart Trefl Kraków opublikowanych zostanie łącznie kilkanaście tytułów. Na rynku pojawią się gry zarówno w znanej już serii dla graczy Joker Line, jak i w debiutującej linii małych gier Pocket Game.
Ranczo Party to pełna humoru taktyczna układanka, która uczy planowania i pobudza logiczne myślenie, a przy tym wciąga, jak dobry film akcji. Zasady są jednak tak łatwe, że ich wytłumaczenie zajmie minutę – i to, tylko gdy ktoś będzie mówił powoli. Gracze po kolei układają karty, punktując za każdy wiersz i kolumnę. Z każdą rundą robi się coraz gęściej, a emocje rosną, gdyż każdy kolejny ruch wiąże się z coraz większym ryzykiem. A kluczem do sukcesu jest… czerwony balonik. Atutem są dodatkowo przezabawne rysunki Teresy Zalewskiej-Hoya, nawiązujące stylem do najlepszych tradycji polskiej satyry.
Autor: Sylvie Barc
Czas: 10 minut
Wiek: 8+
Liczba graczy: 2-4
Planeta Nomino
– Profesorze, jak pan sądzi, co to takiego?
– To Detektywowiec, rozpoznaje go po wbudowanym oku.
– A może jednak Paszczot? Wydaje mi się, że służy tubylcom do mycia otworu gębowego.
– Nonsens! Już raczej Kudłoskop… Proszę zwrócić uwagę na jego owłosione anteny.
– Nie mogę się zgodzić. To przecież sprężyste odnóża, klasyczny okaz Skoczniaka!
Planeta Nomino to kolejny hit Karola Madaja i projektantek z Manuka Studio, twórców bestsellerowej „Kolejki”. Tym razem będzie to gra rodzinna, w której ekipa upartych naukowców stara się nazwać dziwaczne stworzenia odkryte na obcej planecie. Oferuje doskonałą zabawę w tworzenie nowych słów z silnym elementem negocjacyjnym. Czy uda Wam się przeciągnąć głosowanie na swoją stronę? Nie tak łatwo udowodnić zawistnym kolegom akademikom, że to właściwa nazwa dla nowego gatunku. Czas misji jest ograniczony, więc z negocjacjami trzeba się pospieszyć.
Autorzy: Karol Madaj oraz Marta Malesińska i Natalia Baranowska z manuka studio
Czas: 30 minut
Wiek: 7+
Liczba graczy: 4-12
Boss Monster jest inspirowany starymi grami komputerowymi, a ilustracje nawiązują stylistyką do 16-bitowej grafiki. Tytuł ten pozwoli graczom wcielić się w rolę mrocznych władców budujących swój loch. Współzawodniczyć będą ze sobą w zwabieniu jak największej ilości poszukiwaczy przygód. Należy zadbać o atrakcyjność swojego lochu, o siłę pułapek i potworów, a także prawidłowo wykorzystać specjalne zdolności pomieszczeń jak i zaklęcia. Wygrywa ten, kto pierwszy zdobędzie dziesięć dusz pokonanych herosów. Strzeżcie się jednak, bo jeżeli jakiś niedojda okaże się zbyt uparty i przetrwa podróż przez kazamaty Bossa to go zrani. Czas na karciany hack&slash, czyli w polskiej wersji językowej rżnij i kiereszuj.
Autorzy: Johnny i Chris O’Neal
Czas: 30 minut
Wiek: 13+
Liczba graczy: 2-4
Artefakty obcych (tytuł roboczy)
Artefakty obcych to gra ekonomiczna, w której każdy z graczy przejmuje stery jednej z galaktycznych korporacji. Aby wygrać można oprzeć się na rozwoju badań, wzmacnianiu siły kosmicznej floty, eksploracji nowych planet lub też zbalansowanej kombinacji każdego z tych aspektów. W działaniach graczy kluczowe okażą się różne rodzaje pozyskanych surowców. Szeroki wachlarz opcji tworzy wiele możliwych strategii. To z kolei sprawia, że każda rozgrywka jest inna i droga do zwycięstwa nigdy nie jest taka sama. Gra jest bardzo dynamiczna, pomimo pewnej złożoności, czas oczekiwania na swoją kolejkę jest bardzo krótki. Pełną akcji partię w cztery osoby skończymy w mniej niż godzinę.
Autorzy: Grupa MV (Viola Kijowska i Marcin Ropka)
Czas: 15 minut na gracza
Wiek: 10+
Liczba graczy: 2-4
Zapnijcie kilty i do boju! Ruszajcie ramię w ramię z innymi klanami, by wykurzyć z Waszych ziem panoszących się Rzymian i przejąć ich fajne forty. Dokładnie planujcie każdy ruch i sprytnie rozmieszczajcie swoich niezłomnych wojowników. Każdy ma przypisaną siłę oraz zasadę specjalną, a odpowiedni ich dobór pozwoli zdobyć przewagę. Albowiem chwała (nie zapominajmy o łupach) i tak musi być po stronie Waszego klanu.
Autor: Eric B. Vogel
Czas: 10 minut
Wiek: 10+
Liczba graczy: 1-4
Prezentujemy podlaną szaleństwem grę rolniczo-karcianą dla dwóch do czterech graczy. Zakładaj dochodowe uprawy Ostrożnego Kabaczka lub Gderliwego Melona, ale uważaj – to smaczne kąski dla innych graczy! Chroń swoje plony za pomocą Ubezpieczenia rolniczego albo Popsutego Obornika, a potem przywal rywalom Burzą Pyłową i Susłami Skórkowanymi! Czy zbierzesz najwięcej kwintali z hektara? Czy zmiecie Cię z powierzchni roli Farmageddon?
Autor: Grant Rodiek
Czas: 30 minut
Wiek: 10+
Liczba graczy: 2-4
Mob Town to rozbojowa gra o kontrolowaniu niespokojnego miasta dla grupy od dwóch do czterech rzutkich mafiosów. Przejmuj lokacje w stale rozrastającym się mieście z pomocą zróżnicowanych ekip zezwierzęconych gangsterów – w tej roli wystąpią sympatyczne lisiczki, cwane węże czy też bezwzględne rekiny. Najlepiej uczyń to zanim stróże prawa zorientują się w sytuacji i zaczną Cię ścigać. Jednak nie chodzi wyłącznie o przejmowanie wszystkiego na prawo i lewo. Wybór odpowiednich celów może naprawdę pomóc w zdobyciu przewagi nad rywalami. Stwórz najpotężniejsze przestępcze imperium, a zanim ktokolwiek się obejrzy, będziesz mieć wszystkich w kieszeni!
Autor: Danny Devine
Czas: 30-45 minut
Wiek: 10+
Liczba graczy: 2-4
SERIA POCKET GAME
Seria gier kieszonkowych Trefla łączy doskonałą zabawę z bardzo przystępną ceną(19.99 PLN) i poręcznym formatem.
Graliście dawno temu w Państwa Miasta? Jeśli tak, to Bystrzak poruszy właściwą strunę wspomnień. Jest to szybki quiz wiedzowy – na jednej karcie widnieje temat, na drugiej litera, na którą trzeba znaleźć wyraz pasujący do tematu. Proste? Teraz pozostaje tylko potwierdzić swoją intelektualną supremację nad przyjaciółmi i rodziną. Ta gra rozkręci każdą imprezę, wzbudzi emocje i zachęci wszystkich do wspólnej zabawy.
Autor: Meelis Looveer
Czas: 15 minut
Wiek: 7+
Liczba graczy: 1-10
W Prison Run gracze wyrywają murom zęby krat, wcielając się w szefów gangów, którzy organizują ucieczkę z więzienia swoim słabo rozgarniętym ludziom. Taki Gang Olsena tylko trochę inaczej.
Co trzeba tu robić?
Wprowadzać w błąd swoich przeciwników, korzystać z cudzej naiwności i zakładać, że wszyscy są jeszcze mniej uczciwi.
Blef, stalowe nerwy i czająca się wszędzie zdrada to główne cechy tego tytułu. Wszystko oczywiście z przymrużeniem oka i w prześmiewczej estetyce.
Autor: Piotr Milewski
Czas: 20 minut
Wiek: 10+
Liczba graczy: 2-4
Oczekiwanie na transmisję z Garmisch-Partenkirchen już nie musi myć nudne. Zig Zak: Skoki Narciarskie wypełnią ten czas z powodzeniem. Nareszcie nasz narodowy sport doczekał się gry, która jest dynamiczna jak wybicie z progu i wymaga precyzji jak telemark.
Na czym polega gra?
Rozgrywka trwa zawsze 2 rundy – jak 2 serie skoków. W trakcie rundy gracze starają się jak najszybciej ułożyć z dostępnych kart najlepszy tor lotu. Co ważne, używają do tego tylko jednej ręki. Pełne humoru grafiki, intuicyjne zasady i duch współzawodnictwa zagwarantują świetną zabawę. Nie tylko w sezonie zimowym.
Autor: Darek Kułak
Czas: 15 minut
Wiek: 7+
Liczba graczy: 3-6
Gra pomyłek
Gra pomyłek to szybka gra quizowa w której wszyscy gracze (zazwyczaj) znają poprawne odpowiedzi. Jednakże prawidłowa odpowiedź to nie zawsze to, co jest akurat potrzebne! Każdy z graczy w swojej kolejce czyta pytanie. Kiedy skończy je czytać odsłania tył kolejnej karty. Rewers ten określa, czy odpowiedź na to pytanie ma być prawidłowa czy nie. Oczywiście trzeba odpowiadać najszybciej jak to możliwe. Gra posiada także wariant drużynowy.
Autorzy: Bruno Cathala, Ludovic Maublanc
Czas: 20 minut
Wiek: 10+
Liczba graczy: 3-10
Czy są już znane jakieś konkretne terminy wydania [np.: Boss Monster]?