Wydawnictwo Lucrum Games zaliczyło bardzo udany debiut w zeszłym roku grą Przebiegłe Wielbłądy. W tym roku idzie za ciosem i dostarczy nam nie jedną a kilka rodzinnych tytułów. Na chwile obecną prezetujumy u nas 4 tytuły (w tym dodatek do zeszłorocznego hitu), ale już wiemy, że będą jeszcze kolejne.
GAJA
Stworzenie świata nigdy jeszczenie było tak łatwe i przyjemne. Początek świata. Jeszcze nic nie istnieje, a czas dopiero rozpoczyna swój bieg. Powstają wody, lądy i życie. To Ty zdecydujesz jak będzie wyglądać Gaja – Matka Ziemia i gdzie osiedlą się pierwsi ludzie. W grze przy jednym stole zasiadają starożytni bogowie, którzy zdecydują jak będzie wyglądał świat i gdzie zamieszkają ich wyznawcy. Wygra ten, którego religia będzie dominująca – jako pierwszy wprowadzi do gry 5 wyznawców. Rozgrywka zostaje natychmiast przerwana. Gra znakomicie sprawdza się w wariancie 2-osobowym!
Gra jest do opanowania w kilka chwil!
- Kładziesz kafelki na stole i tworzysz świat od początku.
- Powołujesz do życia zwierzęta. Budujesz miasta i stwarzasz idealne warunki, aby mogli zamieszkać w nich ludzie.
- W ruchu masz do wykonania 2 akcje (dobranie karty i/lub zagranie karty)
- W momencie, gdy któryś z graczy postawi na planszy swoją ostatnią figurkę, wygrywa grę.
Gra zawiera 3 warianty:
- Familijny.
- Zaawansowany ze strategią dla doświadczonych graczy. Tu można przejmować miasta zajęte przez innych graczy (negatywna interakcja).
- Agresywny z kataklizmami (można nie tylko przejmować miasta ale je doszczętnie zniszczyć).
Autor: Olivier Rolko
Ilustracje: Julien Castanié
W sprzedaży: 15 kwietnia
Premiera: 25 kwietnia, Pyrkon w Poznaniu
PRZEBIEGŁE WIELBŁĄDY: SUPERCUP
Rozpędzone wielbłądy w drodze o kolejne trofea! Będzie szybciej i więcej adrenaliny. Szejk funduje kolejne nagrody! Mówicie, że jesteście znawcami najszybszych wielbłądów świata? Czas na tytuł koneserów! Spiel Des Jahres 2014 Przebiegłe wielbłądy teraz z 4 dodatkami w jednym pudle!
Paparazzi!
czyli polowanie na najlepsze zdjęcie z wyścigu! Dostajecie aparat i ustawiacie fotografa na trasie! Kto złapie najlepszą fotę i ile będzie warte zdjęcie?
Koneserzy
łatwo wytypować kto będzie na prowadzeniu, ale czy potraficie powiedzieć który wielbłąd na danym etapie będzie 2., 3., 4. a który ostatni? Nowa możliwość typowania warta 3 funty w przypadku dobrego wytypowania!
Handicap i zastrzyk adrenaliny
czyli fory dla ostatniego wielbłąda i zastrzyk adrenaliny dla Waszego faworyta. Dodatkowe kostki o wartości 1 i 2 ze specjalnym systemem wspomagania wielbłądów!
Sojusznicy (w rozgrywkach od 6 graczy)
czyli mamy sztamę i dzielimy się nagrodą! Od tej pory rozgrywki 6-8 osób nabierają prawdziwego blasku i stają się taktyczne.
DODATEK W POLSKIM LIMITOWANYM WYDANIU już w czerwcu 2015!
KTO DRUGI, TEN LEPSZY!
Dlaczego niby zawsze wygrywa ten, kto jest pierwszy? Przecież drugie miejsce też jest super! W tej grze jest w ogóle najlepsze! Daj się wyprzedzić jednemu graczowi, a samwyprzedź pozostałych! Szybka, emocjonująca i bardzo śmieszna gra, w której cały czas próbujesz być na drugim miejscu. W każdej z 5 tur punktuje gracz, który jest drugi. Na koniec gry sumujecie wszystkie punkty. Wygrywa oczywiście DRUGI! W końcu kto drugi, ten lepszy! Zasady do wytłumaczenia w 4 minuty.
Ostania prosta! Dwóch zawodników walczy na finiszu. Meta blisko, obaj wspaniale zwalniają! Nasz zawodnik staje w miejscu, a przeciwnik nadal do przodu i…TAAAK! NASZ JEST DRUGI! MAMY WYMARZONE SREBRO!!! Rywal na pierwszym miejscu jest załamany!
Prosto ze stadionu relacjonował dla Państwa Darek Szpak!
Zawartość:
- 1 plansza,
- 6 figurek,
- 6 kart-znaczników kolorów,
- 32 karty wyścigowe.
Rozgrywka: 15-25 min
Autor: Simon Havard
MYSZKI W OPAŁACH
Nowa gra dla dzieci autora Pędzących żółwi! Harce w spiżarce czyli zabawa w kotka i myszki dla małych i trochę większych graczy Gra kooperacyjna z dwoma wariantami. Idealna gra dla dzieciaków, Które mają kłopot z przegrywaniem Zawiera wariant dla całkiem małych dzieci (5 lat) oraz nieco trudniejszą łamigłówkę dla dzieci lat 7+. Gracze wcielają się w rolę mysiej rodzinki, która wynosi ze spiżarni państwa Łasuchów kawałki sera, warzywa i ryby. Kłopot polega w tym, że domu pilnuje kot Łoskot! Każdy błąd graczy oznacza szmer, po którym kot jest coraz bliżej spiżarni. Gracze wygrywają wspólnie gdy opróżnią całą spiżarnię (dwie strony planszy, łatwiejsza i trudniejsza). Gracze przegrywają wspólnie gdy kot dostanie się do spiżarni zanim zostanie ona opróżniona. Jednak autor pokazuje jak gracze byli blisko sukcesu i zachęca do zagrania ponownie.
Cześć, jestem Chrupek, domowa mysz. Wspólnie z moją żoną Pulpecją organizujemy wielkie spotkanie rodzinne. Przyjadą wszyscy zaproszeni goście! Chciałbym więc mieć pewność, że podczas pobytu u nas dla wszystkich wystarczy jedzenia – w tym celu zacząłem już gromadzić zapasy! Jednak, aby być szczerym: myślę, że sam nie podołam temu zadaniu! Pomożecie mi przenieść całą żywność, której potrzebujemy, ze spiżarni rodziny Łasuchów (tak nazywa się ludzka rodzina, u której mieszkamy) do naszego domu? Jest jednak coś jeszcze, o czym zapomniałem wspomnieć: Łasuchowie mają naprawdę przebiegłego czarnego kota Łoskota i na pewno nie spodoba mu się nasze wynoszenie jedzenia ze spiżarni… Musimy być więc bardzo szybcy! Bo inaczej znajdziemy się w OPAŁACH!
Autor: Reiner Knizia