Wakacje jak widać sprzyjają wydawnictwom w pracy, bo oto dzisiaj możecie przeczytać kolejne zapowiedzi, tym razem od Wydawnictwa Alter, które coraz śmielej poczyna sobie na naszym rynku, a także wychodzi już poza niego poprzez Kickstartera.
Cześć,
Nazywam się Łukasz Wrona i od 2013 roku współtworzę dla Wydawnictwa ALTER gry karciane i planszowe, a także zajmuje się ich promocją. Znam więc nasze tytuły od podszewki – zarówno te wydane, te nad którymi pracujemy oraz liczne pozycje, które istnieją tylko w mojej wyobraźni. Będę więc najlepszym przewodnikiem po katalogu naszych zapowiedzi na druga połowę roku 2015.
BYLE DO PIERWSZEGO
Na początku był tytuł. Chwilę potem przyszło olśnienie dotyczące scenerii gry oraz klimatu. W ciągu następnych miesięcy pojawiła się mechanika i konkretne zasady. Dziś mamy już całkowicie przetestowany produkt, wspaniale oprawiony ilustracyjnie przez utalentowaną graficzkę Zuzę Wollny. Produktem tym jest towarzyska planszówka „Byle do pierwszego” adresowana dla 3 do 5 graczy. Wcielamy się w niej w role członków osiedlowej rodzinki, która musi przetrwać na stereotypowym osiedlu. Jej największym wrogiem jest narastająca góra rachunków, oraz cierpiący na anemię portfel.
Każdy gracz otrzymuje do ręki kilka stów oraz zestaw rachunków. Do dyspozycji ma 5 członków rodziny, których może wysyłać do 6 różnych obiektów znajdujących się na planszy. Przewaga w danym obiekcie zapewnia pewne nieocenione premie (zniżki przy opłacaniu rachunków czy niższe odsetki przy pożyczkach). W każdej turze gracz musi spłacić przynajmniej jeden rachunek. W zamian przysługuje mu jedna z trzech (słaba-średnia-silna) karta akcji, którą może wykorzystać przeciw pozostałym graczom lub poprawić nieco swoją sytuację. Na koniec podejmuje trudną decyzję: kariera albo rodzina – ruch członkami rodziny po planszy lub awans w pracy, który na koniec tury (miesiąca) będzie decydował o wypłacie, za którą znów musimy wytrwać do następnego pierwszego.
Byle do pierwszego będzie można wesprzeć podczas jesiennej akcji crowdfundingowej na portalu Wspieram.to. Będzie to tym samym nasz debiut na tej platformie. W związku z tym przygotowujemy wiele atrakcyjnych nagród i wzbogaceń.
Autorzy: Piotr Krzystek, Łukasz Wrona
Ilustracje: Zuza Wollny
Premiera: jesień 2015 r.
NA RYNKU
Wychodząc naprzeciw rodzicom dzieci w wieku 6-10 lat, którzy szukają prostych i rozwijających ich pociechy tytułów, wydamy w październiku grę planszową, której akcja rozgrywać się będzie na średniowiecznym Rynku Głównym w Krakowie. Gra została zaprojektowana przez doświadczonego pedagoga, który na co dzień zajmuje się edukacją wczesnoszkolną. Gra przenosi maluchy nie tylko w bajkową scenerię zatłoczonego i gwarnego największego targu w Polsce, ale przede wszystkim tropi podstawowe wady rozwojowe dzieci. Obserwując zachowanie dzieci podczas kolejnych etapów rozgrywki, rodzice, nauczyciele czy opiekunowie będą mogli zdiagnozować pewne niepokojące sygnały lub, wręcz przeciwnie, upewnić się w prawidłowym rozwoju dzieciaków.
W grze wcielimy się w role jednej z czterech postaci, których zadaniem jest przygotowanie swoich budynków na przyjazd królów, którzy mają spotkać się na uczcie u słynnego Wierzynka. Nasz monarcha nigdy by nam nie wybaczył, gdyby miasto nie zostało odpowiednio upiększone. W tym celu eksplorujemy zakamarki krakowskiego Rynku i szukamy kolejnych puzzli, z których ułożyć musimy własny obiekt. Podczas rozgrywki uczestnicy poznają też mnóstwo średniowiecznych zawodów, zwyczajów czy przedmiotów.
Autorem ilustracji będzie znany z naszej poprzedniej gry ‘Przepustka” Cezary Szymański.
Autorzy: Klaudia Jochym
Ilustracje: Cezary Szymański
Premiera: październik 2015
Kolejne dwie gry związane są już z naszym kolejnym tegorocznym debiutem – tym razem na targach Spiel w Essen. W Niemczech chcemy zaprezentować nasze wydawnictwo od najbardziej rozpoznawalnej strony – czyli mocno klimatycznych tytułów historycznych.
TRENCHES OF HELL
W październiku wystartuje nasza akcja na Kickstarterze, której celem będzie ufundowanie angielskiego wydania gry Piekło okopów oraz 3 dodatków, w tym 2 samodzielnych. Planujemy nie tylko poszerzyć podstawkę ale i wdrożyć kilka usprawnień w wydaniu i mechanice. Zamiast żetonów chcemy zafundować graczom drewniane tokeny, itd. Rozszerzenia wprowadza natomiast nowe nacje: m.in. Jankesów oraz nowe teatry działań: plaże Gallipoli, front Mezopotamski oraz Alpy i Dolomity.
W Essen będziemy prezentować wydrukowany prototyp Trenches of Hell i promować trwająca wówczas akcję crowdfundingową. Oczywiście nasz sukces (który zależy również od Was drodzy Czytelnicy) spowoduje wydanie II poprawionej i rozszerzonej edycji polskiej wersji gry.
GERMANIA MAGNA: BORDER IN FLAMES
Pamiętacie początkową scenę z filmu “Gladiator”? Hordy dzikich Germanów atakują rzymską prowincję, palą, łupią, mordują i… dostają bęcki. Dwa stulecia później znacznie częściej to oddziały Franków, Alamanów i Burgundów brały górę nad rzymskimi legionami i plądrowały nadgraniczne miasta. Właśnie w wir takich najazdów wpadamy siadając do naszej karcianki Germania Magna: border in flames.
Mechanika gry oparta jest na systemie znamym z naszej pierwszej w ogóle gry „Rok 1863”. Gra o tej tematyce raczej nie spotkałaby się z zainteresowaniem graczy zza oceanu czy nawet u naszych zachodnich sąsiadów. Dlatego też sprawdzone zasady, nieco rozbudowane i zmodyfikowane, wtłoczyliśmy w klimat IV- i V-wiecznych wojen plemion Germańskich z Rzymianami.
W grze stajemy na czele plemienia, którego pragnieniem jest łupieniem kolejnych rzymskich prowincji. W tym celu samodzielnie lub wespół z innymi graczami może toczyć bitwy z obrońcami, którzy wyrażeni są za pomocą kolejnych kart prowincji i armii rzymskiej. W zależności od wniesionego wkładu w zwycięstwo, dzielimy się po wygranej punktami prestiżu oraz łupami, za które będziemy mogli w następnej kolejce wystawić kolejnych włóczników, bersekerów czy najemną jazdą alańską. Co ciekawe – w przeciwieństwie do styczniowego pierwowzoru – gracze będą mogli nagle zmienić front i stanąć po stronie Rzymian przeciwko niedawnym sojusznikom. Gra jest ciekawym połączeniem gry kooperacyjnej ze sporą dawką nieufności podszytej wrogością.
Aktualnie nasi ilustratorzy przygotowują kilkadziesiąt kart przedstawiających germańskich wodzów, wojowników, sceny walk oraz widoki rzymskich prowincji. Nie wykluczamy oprócz wersji angielskiej wydania również gry po polsku.
Autorzy: Łukasz Wrona, Piotr Krzystek, Daniel Budacz
Ilustracje: Paweł Kaczmarczyk, Judyta Sosna
Premiera: Październik 2015
Zapraszamy na nasz profil na Facebook: https://www.facebook.com/WydawnictwoAlter