Kiedy na początku roku Jarosław Basałyga przenosił się z FoxGames do Trefla, wszyscy zastanawiali się jak jego obecność wpłynie na portfolio firmy. Teraz możemy cieszyć się zupełnie nowymi seriami – Trefl poszerzył swoją ofertę o ciekawe gry rodzinne i gry dla bardziej zaawansowanych graczy.
Seria DOBRA GRA RODZINNA
Obecnie serię tę tworzą 3 gry wydane pół roku temu: Zęby smoka, Sawanna i Wyprawa po skarb. W okresie sierpień-wrzesień dołączą do nich kolejne 3 gry: Koty, Zwierzaki cudaki i Zatoka pelikanów.
KOTY
Gra dla wszystkich lubiących koty! Przygarniaj koty i zdobywaj punkty. Uważaj jednak na myszy! Jeśli koty pobiegną na nimi, nie łatwo będzie je odnaleźć. Podczas rozgrywki gracze będą musieli wykazać się spostrzegawczością i dobrą pamięcią.
Gra zawiera 4 warianty rozgrywki. Autor gry: Alex Tseng. Ilustracje: Reola Shan. Liczba graczy: 2-4, wiek: 4+, czas gry: 20 min.
ZWIERZAKI CUDAKI
Gra imprezowa z ilustracjami Tomka Larka! Gracze starają się znaleźć jak najwięcej dziwnych gatunków zwierząt: kroko-lwy, słonio-małpy i inne cudaki. Wszyscy gracze starają się odnaleźć zwierzęta w tym samym momencie, co gwarantuje wielkie emocje. Z każdą rundą rozgrywka coraz bardziej przyspiesza: zaczyna się od spokojnego dobierania pasujących płytek, a kończy na emocjonującej walce o unikatowe płytki. Wygra osoba, która wykaże się najlepszą spostrzegawczością i szybkością podejmowania decyzji. Autor gry: Valery Fourcade. Ilustracje: Tomek Larek. Liczba graczy: 2-6, wiek: 6+, czas gry: 20 min.
ZATOKA PELIKANÓW
Polska edycja niemieckiej gry Pelican Bay – zawiera zasady zmodyfikowane przez autora, dzięki czemu rozgrywka dostarcza jeszcze więcej emocji. Idealna gra dla całej rodziny i grupy przyjaciół. Dokładając kolejne kafelki gracze tworzą tytułową zatokę pelikanów. Zdobywają punkty powiększając powierzchnię lasów, morza i plaży. Wygra gracz, który zgromadzi najwięcej punktów.
Każda rozgrywka jest niepowtarzalna a zatoka za każdym razem wygląda inaczej. Gra nominowana do nagrody “Kinderspielexperten” (Niemcy, 2013 r.). Autor gry: Jacques Zeimet. Ilustracje: Rolf Vogt. Liczba graczy: 2-4, wiek graczy: 8+, czas gry: 30 min.
Seria NEXT STEP
Dla chcących zrobić kolejny krok w świecie planszówek. Gry z prostymi zasadami, ale jednocześnie wymagające od graczy planowania i realizacji strategii. Gry, które pozwolą wprowadzić znajomych i rodzinę w świat nowoczesnych gier planszowych. W serii NEXT STEP znajdują się gry stanowiące doskonałą rozrywkę dla graczy początkujących i zaawansowanych.
ATLANTYDA
Gra stworzona przez trzech autorów z Brazylii. W 2004 roku oryginalna wersja gry zatytułowana Waka-Waka Island wygrała Międzynarodowy Konkurs Twórców Gier organizowany we Francji. Kilka lat później została wydana jako Vineta przez niemiecką firmą Winning Moves. W porównaniu z Waka-Waka Island wersja ta zawierała istotne zmiany w zasadach gry. Atlantyda łączy w sobie najlepsze rozwiązania z obu tych gier. Gra posiada wyjątkową planszę „zatapianą” przez wielkie fale! Gracze wcielają się w starożytnych bogów i zatapiają legendarną Atlantydę. Co rundę woda zalewa kolejny fragment wyspy wraz ze znajdującymi się na nim budynkami. Zadaniem graczy jest zatapianie fragmentów wyspy należących do przeciwników i niedopuszczenie do zalania własnej dzielnicy. Zwycięzca Międzynarodowego Konkursu Twórców Gier (Francja, 2004). Nagroda „Kinderspielexperten” – nominacja (Niemcy, 2008). Autorzy gry: Fabiano Onca, Mauricio Gibrin, Mauricio Miyaji. Ilustracje: Tomek Larek. Liczba graczy: 2-5, wiek graczy: 10+, czas gry: 45 min.
SANTIAGO
Gra Santiago to klasyk z 2003 roku znany wielu doświadczonym graczom. Od lat zbiera bardzo dobre oceny graczy z całego świata. Wielkie emocje na latynoskiej plantacji. Gracze wcielają się w plantatorów uprawiających banany, arbuzy, paprykę, winogrona i kokosy. Nic jednak nie urośnie bez wody. Nawadnianie plantacji nie będzie jednak łatwe, ponieważ każdy gracz stara się doprowadzać wodę wyłącznie do swoich pól. Powiększaj swoje plantacje, nawadniaj je, odcinaj przeciwników od wody i zdobywaj escudos. Gra była nominowana do Międzynarodowej Nagrody Graczy (USA, 2004). Zdobyła zaś: nagrodę „Tric Trac” – III miejsce (Francja, 2004) oraz „Meeples Choice” (USA, 2003). Autorzy gry: Roman Pelek, Claudia Hely. Ilustracje: Tomek Larek. Liczba graczy: 3-5, wiek graczy: 10+, czas gry: 60 min.
Inne nowości Trefla
ROAR! ŁAP POTWORA
Gra stanowi połączenie tradycyjnej planszówki i gry na urządzenia mobilne. Korzystając z tabletu lub smartfona, gracz wciela się w rolę uciekającego potwora. Pozostali gracze, wykorzystując pionki na planszy przedstawiającej miasto, starają się go złapać. Jedynymi wskazówkami, którymi się kierują są dźwięki miasta. Zdradzają one lokalizację, w której ukrył się potwór. Autor gry: Hubert Spala. Ilustracje: Tomek Larek. Liczba graczy: 2-4, wiek graczy: 7+, czas gry: 15 min.
EGO
Sprawdź, czy dobrze znasz swoich przyjaciół. Wylosuj jedno z ponad 400 pytań i odczytaj je na głos. W tajemnicy zaznacz żetonem swoją odpowiedź. Pozostali gracze próbują odgadnąć twój wybór obstawiając odpowiednią liczbę żetonów. Im więcej obstawią, tym więcej mogą zyskać… albo stracić. Autorzy gry: Game InVentors. Liczba graczy: 2-6, wiek graczy: 14+, czas gry: 40 min.