No i już wiadomo. El Gaucho, Hansa Teutonica, Antarktyda i Imperial 2030, czyli cztery nowe gry z linii Egmont Geek zostały objęte patronatem medialnym serwisu Games Fanatic. Dzisiaj możecie przeczytać krótką zapowiedź wszystkich tych tytułów oraz zdradzimy Wam, jakie gry są nagrodami w konkursie „??? – wrzesień będzie piękny”, a jutro dowiecie się, w jaki sposób należało rozwiązać zadanie konkursowe i kto wygrał rzeczone nagrody.
El Gaucho
Gracze są południowoamerykańskimi hodowcami bydła. Wysyłają swoich gauchów na Pampę albo do miejsc specjalnych, aby zdobyć jak najwięcej krów. Wszystkie akcje w grze wymagają użycia kostek, które dobierane są z kościanego rodeo. Losowość jest jednak mocno ograniczona, ponieważ każdy wynik da się wykorzystać na wiele sposobów. Zdobyte krowy muszą być układane w zestawy – według koloru i w odpowiedniej kolejności. Zebranie dużych stad nie będzie więc łatwe, tym bardziej że w okolicy kręcą się złodzieje bydła.
El Gaucho jest eurogrą o średnim stopniu trudności. Interesująca kostkowa mechanika, intuicyjne zasady i różnorodność wyborów taktycznych sprawią, że świetnie będą się przy niej bawić zarówno doświadczeni gracze, jak i osoby chcące dopiero poznać bardziej zaawansowane gry planszowe.
W El Gaucho może zagrać od 2 do 4 graczy w wieku 10+, a przewidywany czas rozgrywki to 60 minut.
Gra będzie miała swoją premierę 26 września 2016 r. A w oczekiwaniu na premierę i recenzję polskiej edycji El Gaucho, możecie się zapoznać z recenzją wydania oryginalnego przygotowaną przez Garga – TUTAJ.
Hansa Teutonica
Niemiecka Hanza (po łacinie – Hansa Teutonica) to związek pomiędzy handlowymi gildiami, a później miastami średniowiecznej Europy. Hanza uformowała się w połowie XII wieku w Niemczech, ale szybko rozprzestrzeniła się na miasta pobrzeża Morza Bałtyckiego i Północnego. Miasta hanzeatyckie współpracowały ze sobą handlowo, utrudniając jednocześnie handel miastom nienależącym do ligi. W szczytowym momencie do Hanzy należało prawie 200 miast. Była to realna siła ekonomiczna, polityczna, a nawet militarna.
Gracze są kupcami, którzy będą starali się zwiększyć swoje wpływy w Hanzie. Mogą tego dokonać na rożne sposoby, na przykład rozbudowując sieć handlową lub rozwijając kupieckie umiejętności.
W trakcie gry gracze będą umieszczać swoich Kupców na planszy i przemieszczać ich oraz usuwać Kupców przeciwników. Gdy gracz zajmie całą drogę między 2 miastami, może ustanowić szlak handlowy i zbudować w jednym z miast swój Kantor albo rozwinąć jedną ze swoich umiejętności kupieckich. Gra może zakończyć się na rożne sposoby, a zwycięzcą zostanie gracz, który zdobędzie najwięcej punktów.
Hansa Teutonica jest przeznaczona dla od 2 do 5 graczy w wieku 12 lat wzwyż, którym partia powinna zająć pomiędzy 45 a 90 minut.
Premiera polskiej edycji gry ma nastąpić 26 września 2016 r. Na Games Fanatic możecie jednak już teraz przeczytać recenzję obcojęzycznego wydania, która swego czasu przygotowała Veridiana – TUTAJ.
Antarktyda
W odległej przyszłości poziom mórz się podniósł, a zużycie zasobów naturalnych zmusiło ludzkość do poszukiwania surowców i energii wszędzie, gdzie to możliwe. Komitet Naukowy do Spraw Badań Antarktycznych musi zmagać się z coraz bardziej kreatywnymi interpretacjami traktatów międzynarodowych, dopuszczając rządy i korporacje do badań mroźnego kontynentu.
Celem graczy jest budowa ośrodków naukowych, farm hodowlanych i baz przemysłowych na Antarktydzie. Swoimi statkami będą przewozili naukowców, maszyny i surowce. Pod koniec gry otrzymają Punkty Zwycięstwa za liczbę osadników, zbudowane bazy, wpływ na rozwój technologiczny. Słońce wyznacza kolejność rozgrywania tur w grze. Gdy jego promienie padną na dany statek, odpowiedni gracz może wznosić budynki, zatrudniać kolejnych badaczy, budować nowe statki albo prowadzić eksperymenty. Gra kończy się po postawieniu wszystkich budynków albo wprowadzeniu do gry wszystkich naukowców przez jednego z graczy.
Antarktyda przewidziana jest dla 2-4 graczy od 10 roku życia, a czas jednej partii, tak jak w przypadku gry Hansa Teutonica, może wahać się od 45 do 90 minut.
Premiera Anterktydy, podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich gier, przewidziana jest na 26 września 2016 r., ale Wy już teraz możecie zobaczyć videorecenzję przygotowaną przez redaktorów Games Fanatic i twórców kanału BoardGameGirl – Anię i Kubę Polkowskich – TUTAJ.
Imperial 2030
W grze Imperial 2030 sześć mocarstwa (USA, Europa, Rosja, Chiny, Indie, Brazylia) będzie rozwijać swoją bazę przemysłową oraz budować własne armie i floty. Gracze będą walczyć o kontrolę nad neutralnymi obszarami lądowymi i morskimi, aby stać się najpotężniejszym narodem na świecie. Lecz żeby to osiągnąć, muszą kontrolować odpowiednie mocarstwa we właściwym momencie. Walka o władzę jest jednak bardzo zacięta i niczego nie można być pewnym.
Podczas rozgrywki gracze wcielają się w inwestorów, których celem jest osiągnięcie jak największych zysków. Finansując sześciu mocarstw gracze będą mogli wpływać na ich politykę. Najhojniejszy darczyńca zyska możliwość wpływu na działania rządu danego państwa i to on będzie decydował jak będzie wyglądała jego polityka. Gracze nie powinni się jednak przywiązywać tylko do jednego kraju lecz muszą kalkulować, które ich inwestycje przyniosą najlepsze zyski.
Gra w doskonały sposób łączy ekonomię i taktykę. Pozbawiona elementu losowego w postaci kości czy kart będzie wyjątkowym sprawdzianem waszych strategicznych umiejętności.
W Imperial 2030 może zagrać od 2 aż do 6 osób, a jedna partia powinna zamknąć się w około 2 godzinach. Sugerowany wiek graczy to 12+.
Data premiery polskiej edycji gry nie jest jeszcze dokładnie znana, jednak liczymy, że tytuł ten ukaże się jeszcze na przełomie września i października. W oczekiwaniu na niego możecie zaś przeczytać recenzję zamieszczoną swego czasu na naszym portalu przez Don Simona – TUTAJ.
Kto wskazał te cztery gry w konkursie „??? – wrzesień będzie piękny” i podał prawidłowy sposób rozwiązania zagadki będzie miał szansę na jedną z trzech nagród. A te – jak obiecaliśmy – będą zacne.
Pierwszą z nich jest wielokrotnie nagradzana oraz nominowana do prestiżowej nagrody Kennerspiel des Jahres Concordia, czyli premierowa gra z serii Egmont Geek autorstwa Maca Gerdtsa.
Drugą nagrodą zostały Potwory w Nowym Jorku, czyli młodsza siostra (młodsi bracia?) laureata polskiego konkursu Gra Roku 2014 – Potworów w Tokio.
Trzecią nagrodą będzie właśnie jedna z nowości serii Egmont Geek – równie utytułowana co poprzednicy, Hansa Teutonica, która w 2010 r. zdobyła m.in. nagrody Golden Geek w kategoriach Gra Roku i Najlepsza Gra Strategiczna.