Home | Katalog gier - recenzje, rzuty oka i relacje z rozgrywek | Love to hate! | Roller Coaster Rush – tragedia w lunaparku

Roller Coaster Rush – tragedia w lunaparku [Współpraca reklamowa z Broadway Toys LTD] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut

Kolejki górskie w wesołych miasteczkach jednych przyprawiają o szybsze bicie serca z ekscytacji, innych ze… strachu. Strome spadki, ostre zakręty, wszystko to znajdziemy w Roller Coaster Rush.

Ogromne pudło zawiera zestaw plastikowych elementów, z których będziemy budować tor. Zadanie na dziś: stworzyć kolejkę górską, która pozwoli kolorowej kulce na pokonanie jak najdłuższej trasy. Zapinamy więc pasy i szykujemy się na szaloną jazdę.

Zbuduj sobie rollercoaster

Gracze na starcie dostajądo dyspozycji losowe karty projektowe, do których przypisane są różne fragmenty budowli. Mamy tu różne zakręty, mniejsze i większe wzniesienia oraz proste tory. Nie można się jednak do nich zbytnio przyzwyczajać, każdy bowiem podlega licytacji i bardzo łatwo może zmienić właściciela. Skoro płacimy, to musi być też jakiś sposób na pozyskanie pieniędzy. Tu z pomocą przychodzi opcja przedstawienia kolejki inwestorom. Oznacza to nic innego jak przetestowanie naszej budowli i sprawdzenie jak daleko potoczy się kulka. Za każdy pokonany odcinek otrzymujemy monetę. Jest to jednak ruch, który możemy wykonać tylko jeśli zdobyliśmy zainteresowanie inwestorów, czyli wygraliśmy licytację lub straciliśmy jeden z naszych fragmentów.

Gdy już wszystkie elementy zostaną wylicytowane i znajdą szczęśliwego właściciela, czeka nas ostatni zjazd. Punkty przydzielane są na podstawie sumy chorągiewek, naklejonych z boku każdego pokonanego fragmentu toru.

Roller Coaster Rush

Proste? Proste!… i niewyobrażalnie drętwe.

Licytacja przebiega jak w wielu innych grach. Gracze decydują ile chcą zapłacić, ukrywają pieniądze w zamkniętej pięści i na trzy-cztery otwierają ją. Jeśli kilka osób remisuje, to mogą ponownie zalicytować dodając dodatkowe pieniądze. I tak się zapętlamy, zapętlamy, aż do momentu, gdy lądujemy w sytuacji, której instrukcja nie przewiduje. Niby przy kompletnym remisie wygrana idzie do gracza z najmniejszą ilością elementów, ale co w przypadku gdy i tu jest remis? Nie wiadomo…

Zero adrenaliny. Wieje nudą, a z biegiem czasu narasta frustracja.

Kraksa na zakręcie

Wykonanie gry pozostawia wiele do życzenia. Główne elementy zostały zrobione z cienkiego, łatwo wgniatającego się plastiku. Za każdym razem, gdy składamy grę trzeba je wkładać jedne w drugie. Już w tej chwili widzę lekkie uszkodzenia. Mogę się więc założyć, że za chwilę wszystko będzie powyginane i popękane. Łączenia elementów też nie są za dokładne. Przez nierówności kulka potrafi się odbić lub zatrzymać. Nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy tym razem wszystko potoczy się prawidłowo. Instrukcja co prawda przewiduje takie sytuacje i pozwala na dwukrotne testowanie toru, ale często jest to niewystarczające. Rozumiem cięcie kosztów, ale biorąc pod uwagę, że jest to podstawowa część gry, takie błędy są dla mnie niedopuszczalne.

Najfajniejszą częścią tego typu zabawko-gier jest budowanie. Dodawanie elementów, testowanie i modyfikowanie. Sprawdzanie jak kolorowa kulka, samochodzik czy jakikolwiek inny obiekt poradzi sobie na stworzonej trasie. Roller Coaster Rush stara się pójść w tym kierunku, ale robi to nieudolnie. Podczas gry mamy niewiele okazji by nacieszyć się naszym projektem. Kilka razy puścimy kulkę dla inwestorów i raz na koniec gry. Jeśli zaś chcielibyśmy coś przebudować, to możemy się srogo zawieść. Jakiekolwiek zmiany możliwe są tylko w dwóch przypadkach. Jeśli wygramy nowy element, możemy go umieścić w dowolnym miejscu. Żeby całkowicie zmienić układ musimy zaś stracić element. Kończy się na tym, że próbujemy wyznaczyć do licytacji coś co jest nam niepotrzebne i opchnąć to innym graczom. Problem w tym, że oni niekoniecznie chcą się skusić na kolejne trudne do użycia wzniesienie. Pozostaje rzucić bardziej łakomy kąsek. Cudowna perspektywa, aż odechciewa się grać.

Roller Coaster Rush balansuje na granicy gry planszowej i zabawki, ale w żadnej z tych kategorii się nie sprawdza. Sama koncepcja jest interesująca, ale niestety gra zawiodła na całej linii: od gameplayu po wykonanie.

Roller Coaster Rush

Gra dla 2-4 graczy, wiek 8+

Czas gry: 15-30 minut

Wydawca: Broadway Toys LTD

+ proste zasady

– słabo wykonane elementy

– nudna

– niedopracowane zasady



Grę Roller Coaster Rush kupisz w sklepie


 

Dziękujemy firmie Broadway Toys LTD za przekazanie gry do recenzji.


 

Złożoność gry (2/10):

Oprawa wizualna (4/10):

Ogólna ocena (3/10):

Co znaczy ta ocena według Games Fanatic?
Da sie grać, ale nie bardzo jest powód, żeby to robić. Nie polecilibyśmy jej nikomu, bo potężne wady przesłaniają kompletnie nieliczne, drobne plusiki, które gdzieś tam próbują się nieśmiało wyłonić. Raczej dla desperatów.

Przydatne linki:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings