Home | Wiadomości | Essen 2013 – o swoich wrażeniach opowiadają Gry Leonardo i Planszoweczka.pl

Essen 2013 – o swoich wrażeniach opowiadają Gry Leonardo i Planszoweczka.pl
Ten tekst przeczytasz w 3 minut

leondaro1Zapraszamy do lektury wypowiedzi kolejnych dwóch przedstawicieli wydawnictwa. Tym razem Gry Leonardo, które w tym roku prezentowały „Letnisko” czyli nową grę Karola Madaja oraz wydawnictwo Planszoweczka.pl, które już szykuje nam dodatek Suburbia Inc.

 

Witold Janik (Gry Leonardo)gryleonardo

Jeśli chodzi o udział Gier Leonardo w Essen 2013 to w moim odczuciu był to organizacyjnie najbardziej dopracowany wyjazd jak do tej pory. Co roku na targach uczymy się czegoś nowego i w tym roku chyba najbardziej mogliśmy odczuć, że to doświadczenie procentuje. Tu jestem w pełni zadowolony z targów. Co do nowego układu przestrzennego – miał on swoje zalety i chyba był bardziej czytelny niż poprzednie edycje (hala 1 – gry typu euro; hala 2 – gry wojenne oraz fantasy, komiksy, gadżety LARP; hala 3 – gry familijne).

1. Największy hit

Space Cadets: Dice Duel. W piątek wieczorem gościliśmy u siebie zaprzyjaźnioną ekipę z Granny, która przyniosła owo cudo. Typowa gra imprezowa do 8 osób: wyobraźcie sobie Futball Ligretto gdzie zamiast wykładania kart gracze w czasie rzeczywistym starają się wyrzucić odpowiednie symbole na kostkach. Ładujemy wyrzutnie pocisków, manewrujemy pojazdem w kosmosie, sterujemy konsolami przełączników, turlamy kostki, sprawdzamy wyniki, przerzucamy te nieudane, udane zabieramy koledze – albo oddajemy, łapiemy kości, które spadły ze stołu, jeszcze raz przerzucamy… Krzyk, wrzask, turlanie i jeszcze raz dobra zabawa! Wynik nie był istotny

2. Największe rozczarowanie

The Lost Legends. The Lost Project – tak właściwie powinna się nazywać ta gra. Tudzież The Lost Money (dla tych, którzy nieszczęśliwie nabyli ten tytuł). Dawno nie miałem poczucia tak straconego czasu przy grze (choć i tak przez ponad połowę partii bardzo chciałem tej grze dać szansę). Completely Lost 3 Hours. W tym czasie (prawie jak na złość) z drugiego pokoju dobiegał nas rechot grających w Polterfass.

3. Największa niespodzianka

Plakat Kolejki. Przewrotny plakat, który przygotował IPN dla naszego stoiska naprawdę zadziałał. Ludzie przystawali zaskoczeni i zdziwieni, podchodzili, pytali o grę, robili zdjęcia z plakatem. Naprawdę nie spodziewałem się aż takich reakcji.

Z esseńskich nowości koledzy z niejakim problemem przebrnęli jedynie przez Lewisa & Clarka, który się okazał naprawdę ciężkim, mózgożernym tytułem. Poza tym graliśmy w Netrunnera a część ekipy zaopatrzyła się w solidne kilka kilogramów wyprzedawanej na Essen starej, kultowej karcianki osadzonej w świecie Star Treka (ja akurat za to kupiłem sobie figurkę Ezzio Auditore, hehe). Jednym słowem – szkoda, że takie Święto Geeka jest tylko raz w roku.

 

Michał Matłosz (Planszoweczka.pl)

1. Największy hitplanszoweczka

Definitywnie Pick-a-Bear, Coal Baron i Yunnan. Nowa lokalizacja, mimo iż z początku konfundująca, okazała się całkiem atrakcyjna. W przyszłym roku będzie już sporo łatwiej się odnaleźć. Polacy na Essen – stoisko G3 to jedno z większych stoisk na całych targach. Pojadę klasykiem: http://www.youtube.com/watch?v=hzTcGsSkkeI. Natomiast Wooki w różowej koszulce był prawie tak straszny, jak Wooki bez koszulki w jednym ze swoich castów.

Stoisko Portalu – jak zwykle bardzo dobre – pomysł na tłumaczenie gier „na plakacie” sprawdził się wyśmienicie IMHO. Stoisko Axel  i promocja Heroes of Might and Magic – SUPER! W ogóle długo można by wymieniać, ale można powoli odwracać kota ogonem i powiedzieć, że teraz to zachód może się wzorować na nas, niewiele było zagranicznych stoisk dorównujących polskim. Tylko duże firmy jak Queen Games, czy Asmodee czy Pegasus przebijały naszych rodaków. W oczy rzucało się jeszcze stoisko Bezier games.

 

2. Największe rozczarowanie

Jeśli chodzi o gry – to bardzo zachwalany przez Rebela Pocket Row – nam wydał się słaby. Cornish Smuggler – najgorsza gra w jaką grałem w tym roku.
Bardzo szybko wyprzedające się gry. Z Japan Brand nawet nie było o czym rozmawiać i co oglądać bo byli wyprzedani błyskawicznie. Robiąc zakupy do sklepu zazwyczaj w niedziele rano można było tych tytułów które nam się spodobały dokupić jeszcze trochę tak żeby dopakować samochód na maksa. W tym roku ŻADNEJ z gier które wpadły nam w oko już nie było.
3. Największa niespodzianka

Koreańczycy z Jolly Thinkers. To był nasz właściwie pierwszy kontakt z biznesem z dalekiego wschodu, a ludzie na tym stoisku byli wyjątkowo odjechani. Fajne stoiska firm ze wschodu – Japan Brand, Jolly Thinkers, Hobby World. G3 – i ich gigantyczne stoisko. Ogrom sal. Ciągnęły się po horyzont.

Zapraszamy do naszych relacji z Essen na kanale Youtube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings