Jest rok 2552. Ludzkość znajduje się na krawędzi wymarcia z powodu ataku fanatycznego sojuszu obcych ras zwanych jako Przymierze. Siły ludzi wycofały się do ufortyfikowanego świata Reach, gotowe drogo sprzedać swoje życie, aby chronić Ziemię i kupić czas dla desperackiego wybiegu, który może jeszcze przechylić losy wojny.
KOD ALPHA priorytet transmisji 04592Z-83
/POCZĄTEK TRANSMISJI/
WYKRYTO OBECNOŚĆ PRZYMIERZA NA KRAWĘDZI SYSTEMU REACH WSPÓŁRZĘDNE 030.
DO WSZYSTKICH OKRĘTÓW UNSC: NINIEJSZYM NAKAZUJE SIĘ ZAPRZESTAĆ WSZELKICH AKCJI I PRZEGRUPOWAĆ SIĘ NA MIEJSCE ZBIÓRKI ZULU Z NAJWYŻSZĄ PRĘDKOŚCIĄ.
/KONIEC TRANSMISJI/
7 Flotylla, Flota Sektora Trzeciego UNSC
Dowódca – wiceadmirał Michael Stanforth
Grupa bojowa Alfa
- Ciężki Lotniskowiec Dedal – okręt flagowy
- Dywizjon fregat Gorący strzał
Grupa bojowa Beta
- Krążownik Magellan
- Krążownik Achilles
- Dywizjon fregat Artemisia
- Dywizjon fregat Montgomery
Zidentyfikowane cele
Grupa bojowa Tango 1
- Ciężki krążownik typu ORS Niszczyciel Nadziei
- Dywizjon ciężkich korwet Cień Pokuty
Grupa bojowa Tango 2
- Krążownik liniowy klasy CCS Nieskończona Pobożność
- Dywizjon ciężkich korwet Przejrzystość rozgrzeszenia
Mechanika: W walce pewne znaczenie ma wykorzystanie zdolności dowódców, takich jak przerzuty kości ataku, unik czy wzmocnienie abordażu. Ponieważ jest limit użycia tych zdolności na rundę, warto dobrze przemyśleć, kiedy opłaca się to zrobić.
Z obu stron jako pierwsze ruszyły do boju skrzydła myśliwców przechwytujących i bombowców. Szybko rozpoczęła się walka kołowa.
Krążowniki UNSC skryły się w obłoku gazowym, by utrudnić namierzanie przeciwnikowi.
Pomogło to w przypadku salwy torped, ale niestety okazało się mniej skuteczne na kolejny atak, przeprowadzany przy użyciu niezwykle skutecznych broni plazmowych.
Mechanika: każdy teren, przez jaki musi przejść atak w drodze do celu, obniża szanse trafienia. Łatwiej jest się bronić przed taką bronią jak torpedy i rakiety, gdyż okręty mogą wykorzystać swoje tarcze oraz obroną punktową.
Dzięki przewadze technologicznej przeciwnika, UNSC Magellan został trafiony już w pierwszej fazie bitwy.
Mechanika: Z powodu zapóźnienia technologicznego okręty ludzi, w przeciwieństwie do jednostek Przymierza, nie posiadają tarcz i ich jedyną ochroną jest pancerz.
Wkrótce do okrętów ludzi dotarły bombowce Przymierza, jednak ich atak okazał się nieskuteczny, a obrona Achillesa strąciła jednego z agresorów.
Mechanika: Nawet jeśli bombowce przedrą się przez zaporę myśliwców, muszą jeszcze poradzić sobie z obroną punktową okrętów by wykonać atak.
Drugie skrzydło bombowców próbowało zaskoczyć obronę atakując przez pole asteroidów, zostało jednak sprawnie przechwycone i zniszczone przez myśliwce.
Mechanika: myśliwce przechwytujące mają bonusy do walki z bombowcami, gdyż na chwilę obecną jest to jedyne ich zadanie na polu bitwy. Być może to się zmieni, kiedy pojawią się super lotniskowce i specjalne zasady walki skrzydeł.
Siły UNSC nie pozostały dłużne i rozpoczęły intensywnie ostrzeliwać wroga. Chociaż Magellan został ponownie trafiony, to jego grupa bojowa zdołała poważnie uszkodzić ciężki krążownik Przymierza CNV Nieskończona Pobożność.
Mechanika: Okręty działają w grupach bojowych, co pozwala im w razie potrzeby koncentrować ogień zarówno broni głównej, jak i pocisków rakietowych. Dowódca może w razie potrzeby podzielić ataki na różne cele wybierając, które okręty w obrębie grupy bojowej atakują dany cel. Każdy okręt ma minimum dwa odrębne systemy uzbrojenia, co pozwala albo dwukrotnie zaatakować ten sam cel licząc na jego eliminacje, lub podzielić ogień na różne cele.
Kiedy okręty obu stron znacznie zmniejszyły dzielącą je odległość, admirał Stanforth rozkazał wysłać drużyny abordażowe na pokład wrogiego krążownika.
Niestety krążownik Achilles nie wytrzymał ostrzału z ciężkich dział plazmowych wroga. Ta strata jednak tylko zwiększyła determinację ludzi.
Mechanika: pod odpowiednio silnym ostrzałem można zniszczyć okręt jednym atakiem nawet mimo tego, iż okręty posiadają tarcze/pancerz (rzut kością) obniżające skuteczność trafień.
Mostek Ciężkiego Lotniskowca UNSC Dedal
– Admirale przeciwnik szykuje się do ataku na fregaty grupy Brawo.
– Wysłać salwę pocisków.
– Ale admirale, na okręcie przeciwnika dalej są nasi ludzie!
– Jeśli nie zniszczymy tego krążownika, stracimy fregaty, nie mam wyjścia. Wykonać rozkaz !
– Tak jest admirale.
Mechanika: Gracze aktywują grupy bojowe naprzemiennie, więc czasem można zdążyć zniszczyć przeciwnika zanim będzie on miał szansę na atak.
Okręty UNSC mogą wykonać jeden atak pociskami do przodu zamiast dwóch odrębnych salw burtowych na różne cele, jednak wtedy muszą zaatakować najbliższego przeciwnika.
Flota UNSC w natarciu, po CSN Nieskończonej pobożności nie pozostał nawet najmniejszy ślad, podobnie jak po czterech okrętach abordażowych UNSC Pelikan.
Mechanika: Jeśli zniszczy się okręt, na którym są grupy abordażowe, to wykonują one rzut heroiczny (różne szanse w zależności od klasy grupy abordażowej), który może sprawić iż grupa zdołała się ewakuować i dryfuje w kosmosie. Może ona zostać podjęta w następnej rundzie przez inny okręt potrafiący je przenosić i wykorzystana w kolejnym abordażu.
– Potrzebujemy większej siły ognia, niech nasze fregaty wesprą Magellana. Przywalcie im salwą akceleratorów masy! – rozkazał Stanforth.
Mechanika: W Halo w trakcie gry można dokonać zmiany formacji składu grup bojowych, wzmacniając jedne grupy bojowe kosztem innych. Pozwala to uzyskać większą siłę ognia tam, gdzie jest to potrzebne lub podzielić swoje siły, by zyskać przewagę taktyczną.
MAC – czyli akceleratory masy są bronią, która jest tym potężniejsza, im więcej okrętów z tą zdolnością strzela do tego samego celu, dlatego warto koncentrować swoje siły.
Straceńczy atak zaowocował zniszczeniem korwet Przymierza, ale za cenę utraty Magellana oraz trzech fregat. Obcy nie zamierzali oddać inicjatywy.
– Admirale! Przymierze dokonało abordażu na Artemisi i Montomerym!
– Wysłać Spartan, niech pomogą odeprzeć atak!
Mechanika: Jeśli przeciwnik wyśle swoje grupy abordażowe na pokład Twoich okrętów, to przed początkiem fazy rozstrzygania abordaży możesz wysłać swoje własne grupy abordażowe, by pomogły odeprzeć atak.
Powracające bombowce ludzi wykończyły kolejną korwetę.
Mechanika: uszkodzenia krytyczne (zielony żeton) obniżają obronę celu, zwiększając szansę trafienia i redukując siłę tarcz.
Przez chwilę ludziom wydawało się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. W końcu uszkodzono okręt flagowy przeciwnika. Nawet drużyna abordażowa utrzymała się na okręcie Przymierza i to mimo obecności ich elitarnych komandosów.
Mechanika: Im większy okręt, tym trudniej go uszkodzić, dlatego warto koncentrować ogień z wielu okrętów.
Efektem abordażu może być również kontynuacja walki, nikt nic nie zyskuje, ale drużyny abordażowe nadal są na okręcie, w kolejnej fazie abordażu spróbują ponownie.
Niestety ponownie dała o sobie znać przewaga technologiczna Obcych. Specjalna broń obszarowa wiązka plazmowa łatwo uporała się z całą grupą bojową fregat.
Mechanika: Przymierze na największych okrętach posiada wiązkę plazmy – specjalną broń, która za cenę niższej siły ataku może razić kilka celi jednocześnie, o ile są blisko siebie.
To była masakra. Na placu boju pozostały już tylko okręty flagowe, wymieniające salwy burtowe. Jednak ludzie mieli w zanadrzu jeszcze jednego asa.
– Spartanie przygotować się do abordażu! – rozkazał Standforh.
Spartanie to elitarne, niezwykle skuteczne jednostki abordażowe. Udało się im uszkodzić systemy obronne flagowca Przymierza i bitwa była już przesądzona.
Mechanika: oprócz rozkazów zwykłych są też wzmocnione, każdy z dowódców ma inne, Standforh ma zdolność wzmacniania siły abordażu.
Halo: Fleet Battles to najlepszy sposób dla fanów Halo Universe, by odtworzyć kluczowe kosmiczne bitwy między siłami Ludzkości a nieustępliwego Przymierza. Starter Upadek Reach stawia graczy w centrum najbardziej kluczowej bitwy długiej wojny Ludzkości z Przymierzem. Gracze dowodzą ogromnymi flotami śmiercionośnych okrętów wojennych nad ufortyfikowaną ludzką kolonią Reach.
Jest to łatwy do nauki, bogaty w fabułę, taktyczny system bitewny, w którym zarówno fani uniwersum Halo, jak i doświadczeni wargamerzy się odnajdą. W podstawowym pudełku znajdują się zasady, kostki, żetony oraz aż 49 świetnie wykonanych figurek okrętów. Aby dobrze się bawić, w wielu systemach figurkowych oprócz startera trzeba kupić wiele dodatkowych modeli, na szczęście Halo to nie dotyczy. warto też zwrócić uwagę na uproszczoną mechanikę ruchu nie wymagającą użycia wielu różnych wzorników skrętu, co czyni grę bardziej przyjazną dla nowych graczy.
https://www.youtube.com/watch?v=TvKAEBjc6_g&feature=youtu.be
Błagam, jak chcecie robić takie relacje to zaopatrzcie się w jakiś aparat fotograficzny.
Problemem nie byl sam aparat co słabe oświetlenie, ale przyznaje to moja wina.
Przy słabym oświetleniu można ustawić aparat na statywie i zdjęcia będą OK.
Rocky7 Literówkę masz. „Moje wino” albo „moje wina”. No dobra, gdzie to kupić?