Home | Katalog gier - recenzje, rzuty oka i relacje z rozgrywek | Gry dla wielu graczy | Army Of The Dead – jeszcze więcej nieumarłych w Zombicide

Army Of The Dead – jeszcze więcej nieumarłych w Zombicide [Współpraca reklamowa z Portal Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Ile to już czasu minęło od ostatniej inwazji nieumarłych? Najwyraźniej zbyt dużo, bo CMON – z lekką pomocą Portal Games – wraca z odsieczą!

Army of the Dead: Gra z linii Zombicide to najnowsza propozycja w sadze Zombicide i nowe spojrzenie na klasyczną serię. Przenosi graczy do Las Vegas, w sam środek pełnego napięcia i chaosu, czerpiąc inspirację z filmu Zacka Snydera Army of the Dead. Gra pozostaje wierna kooperacyjnym, dynamicznym mechanikom walki z zombie, ale oferuje również nowe wyzwania i niespodzianki – od nowych zasad po wyjątkowe typy nieumarłych przeciwników. Zatem pakujcie ekwipunek i szykujcie się na wyprawę do opanowanej przez zombie pustyni, gdzie stawka (i liczba zombie) rośnie w zastraszającym tempie!

Podstawy i nowinki

W Army of the Dead od 1 do 6 graczy wciela się w uzbrojonych po zęby ocalałych, których celem jest dostać się do skarbca pełnego pieniędzy, unikając przy tym zabójczych mieszkańców pustkowi Vegas. Gracze napotkają unikalne typy zombie: powolne „szuracze,” szybkie „alfy,” inteligentnego przywódcę o imieniu Zeus, przerażającą Królową, a nawet zombi-tygrysa o imieniu Valentine. W odróżnieniu od wcześniejszych edycji, Army of the Dead wprowadza mechanizm „śpiochów” – śpiące zombie rozsiane po planszy, które budzi każdy hałas, ruchy innych zombie lub… niezbyt ostrożnych graczy, co dodaje napięcia i wymaga delikatnego stąpania po mapie… lub przygotowania się na niespodziewany i brutalny atak.

Gra zachowuje dynamiczne, pełne adrenaliny starcia charakterystyczne dla serii Zombicide, dodatkowo przywracając zasadę skoncentrowanego ognia, który wzmacnia ataki przeciwko potężnym wrogom. Zarządzanie amunicją staje się kluczowe, gdyż silniejsi przeciwnicy wymagają lepszej koordynacji i przemyślanego zużycia zasobów.

Znowu Zombicide, ale znowu inaczej

Model wydawniczy serii pozostaje niezmienny – kolejne części zmieniają i poprawiają znane mechanizmy, wzbogacając je o nowinki, które przyciągną fanów. W porównaniu do innych tytułów z serii, Army of the Dead podnosi poprzeczkę trudności i immersji fabularnej. Wyglądająca na ściśle tajną koperta z misjami pomaga wczuć się w kampanijny klimat, ale nie przeszkadza w tym, co w grze najważniejsze: dynamicznej, taktycznej rozwałce w doborowym towarzystwie.

Nowości, o których warto wspomnieć to:

1. Poboczne misje postaci – Niektórzy bohaterowie mają osobiste motywacje, które kreują dodatkowe zadania, często zmuszając graczy do wchodzenia na niebezpieczny teren lub poszukiwania specjalnych przedmiotów. Te misje w wyjątkowy sposób odzwierciedlają osobowości i historie bohaterów, czyniąc sukces zależnym nie tylko od likwidacji zombie, ale też od realizacji osobistych celów.

2. Skarbiec i rozgrywka na dwóch poziomach – W nawiązaniu do filmu, gracze mogą uzyskać dostęp do skarbca w kasynie, korzystając z osobnej planszy, co wprowadza unikalną rozgrywkę dwupoziomową. Stwarza to nowe okazje do planowania swojej strategii: czy rozdzielić zespół, aby zdobyć zasoby, czy trzymać się razem, by odeprzeć nieustępliwe hordy?

3. Nowe klasy postaci: Twardziel, Kasiarz, Cień, Pilot i Mechanik. Niektóre misje wymagają konkretnych specjalizacji, by ukończyć scenariusz, a każda z profesji wnosi do gry nową zdolność, którą można wykorzystać.

Do tego pomniejsze pomysły jak prywatne cele, losowane przed misjami, czy talia akcji Zeusa, który sieje spustoszenie nawet, gdy nie ma go na mapie. Dzięki nowym elementom Army of the Dead stanowi nie tylko test umiejętności, ale i cierpliwości oraz współpracy, co czyni ją jedną z najtrudniejszych, a zarazem najbardziej satysfakcjonujących gier z serii.

Gra dla odważnych i nieustraszonych

Army of the Dead zachowuje najważniejsze cechy serii – mnożące się hordy wrogów, zabójcze bronie i ciekawe scenariusze – ale również niektóre z jej bolączek.

Nadal mamy tu frustrujący wymóg używania 6 ocalałych w każdej misji, co rodzi nie tylko problem z podziałem przy np. 4 graczach, ale też utrudnia immersję. Niby mamy postać o pewnym rysie funkcjonalnym czy nawet charakterologicznym – a może raczej militarnym – ale jak tu wczuć się w jej losy i rolę, skoro mamy kontrolować trzy lub sześć takich postaci (przy grze solo)? Zarządzanie taką drużyną nie jest trudne, ale przy 2 czy 3 postaciach prowadzi do lekkiej schizofrenii: kto ma jaki sprzęt, jakie zdolności, gdzie znajduje się na mapie i jaki cel ma wykonać?

Odkładanie figurek do wypraski to nadal mini-gra sama w sobie. Brak tu oznaczeń czy ilustracji, która ułatwiałaby ten proces.

Jeśli jednak jesteś fanem serii Zombicide to liczysz się z tymi mankamentami. Jeśli zaś po prostu uwielbiasz pełne akcji gry survivalowe, Army of the Dead zapewni Ci wyjątkowe emocje z dużą dawką akcji i scenariuszami inspirowanymi filmem. Tylko uwaga: nowe zombie są sprytniejsze, misje trudniejsze, a tygrysa nie warto pod żadnym pozorem głaskać! Zbierz więc swoją drużynę, przygotuj kości i gotuj się do walki o przetrwanie w Las Vegas, które, umówmy się, widziało już lepsze czasy.

Ta gra to wciąż ekscytująca podróż, gdzie każda decyzja może być ostatnią… albo pierwszym krokiem do chwały na polu tej nierównej bitwy.



Grę kupisz w sklepie


 

Dziękujemy firmie Portal Games za przekazanie gry do recenzji.


 

Złożoność gry (4.5/10):

Oprawa wizualna (7/10):

Przydatne linki:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings